אא

לייב מגשר הפיקוד: הכירו את הקפטן החדש של אניית הפאר האיטלקית

בדומה לקברינט במטוס נוסעים, גם באניית תענוגות הקפטן הוא הסמכות העליונה ומי שהאחריות על ביטחון הנוסעים מוטלת על כתפיו. פגשנו את פיאטרו סיניסי, הקפטן החדש בגשר הפיקוד. כתבה רביעית בסדרת סיקור אניית הפאר Explora I

 Pietro Sinisi, קפטן אקספלורה 1. צילום: ספיר פרץ  Pietro Sinisi, קפטן אקספלורה 1. צילום: ספיר פרץ

גשר פיקוד של אניית נוסעים דומה במידה רבה למגדל פיקוח בשדה תעופה: הוא ממוקם גבוה למעלה בחזית האנייה וממנו משקיפים על כל מה שקורה בכחול הגדול שבחוץ. ובפנים, מסכים על גבי מסכים המצביעים על כל האינדיקציות החשובות לשייט: החל מרדאר מזג אוויר ועד מצב המנועים. אלא שלהבדיל ממגדל פיקוח, ברצפה של גשר הפיקוד ניתן להבחין בחלון שקוף קטן המשקיף ללמטה של האנייה. "מכאן אנחנו זורקים אנשים למטה", התבדח איתנו Pietro Sinisi, הקפטן החדש של האנייה המפוארת Explora Iשהסביר שהחלון השקוף הזה מאפשר לו בעצם לוודא גם בעין, ולא רק באמצעים טכנולוגיים, שהאנייה עוגנת בזווית הנכונה לה. אובייקט נוסף שאין במגדל פיקוח ויש כאן הוא הגה. תשכחו מההגה העגול הגדול שאתם מכירים מסרטים, על אף גודלה העצום - אורך: 248 מטר' רוחב: 32.60 מטר ומשקל: 63,900 טון - ההגה של האקספלורה 1 קטן מאוד. מצלמות, אגב, נאסר עלינו להכניס אל גשר הפיקוד מפאת רגישות המקום. 

מותג שייט היוקרה Explora Journeys מקבוצת MSC הודיע באחרונה על מינויו של Sinisi כקפטן החדש של האנייה בה אנו שוהים נכון לכתיבת שורות אלה.

Sinisi הוא יליד רומא שהחל את הקריירה הימית שלו, הנפרסת על פני שלושה עשורים, בבית הספר היוקרתי Acciaiuoli Nautical Technical שבאיטליה. לאחר מכן שירת בחיל הים האיטלקי, כקצין באקדמיה הימית. בשנת 1995, פתח פרק חדש בתעשיית השייט והתקדם במהירות בסולם הדרגות עד שקיבל לידיו את הפיקוד הראשון שלו ב-2008.

"בשנת 2022 זכה במדליית ההצטיינות של חיל הים על החילוץ ההירואי של 11 אנשי צוות בתנאי מזג אוויר קשים בנובמבר 2018, עדות למחויבותו לבטיחותם ולרווחתם של האנשים בים", נכתב בהודעת המינוי שלו.

Pietro Sinisi, קפטן אקספלורה 1. צילום: Explora JourneysPietro Sinisi, קפטן אקספלורה 1. צילום: Explora Journeys

עוד נכתב בהודעת המינוי כי מחוץ לעבודה, בשעות הפנאי הוא נהנה לטייל עם רעייתו ושני ילדיו, במיוחד בשייט ובצלילה. "הוא חוקר את נפלאות הטבע מעל ומתחת לגלים. הוא גם נהנה לקרוא סיפורים על מגלי ים ותיקים ומתפעל מהגליאונים המלכותיים (אניות מפרש. ס.פ.) ששטו בעבר הרחוק באוקיינוסים מסביב לעולם. בשעות הפנאי שלו הוא גם אוהב את הריגוש שברכיבה על האופנוע שלו ומתענג על משב הרוח הדומה לרוח הים. הוא גם רץ ושוחה בים הפתוח ואוהב לשחק באולינג עם בנו. כקפטן של הספינה Explora, פייטרו מביא עימו לא רק את המומחיות שלו אלא גם את התשוקה שלו לים ומסירותו ליצירת חוויות בלתי נשכחות לאורחים", נמסר.

הכירו את קודמתו בתפקיד, מהנשים הבודדות בגשר הפיקוד

משחר ההיסטוריה נשים נחשבו כמביאות מזל רע לאניות, ועד שנות ה-70 של המאה הקודמת האקדמיות הימיות לא התירו לנשים להיכנס בשעריהן. בתחילת שנות האלפיים חלה פריצת דרך. אחת מפורצות הדרך הייתה סרינה מלאני (Serena Melani) - האישה הראשונה שפיקדה על ספינת תענוגות חדשה היישר מהמספנה.

בשנת 2010, סרינה, הפכה לקצינה בגשר הפיקוד וקודמה במהירות ל-Master (קפטן/רב חובל) בשנת 2016, מה שהוביל אותה להיות כאמור הקפטנית הראשונה של ספינת תענוגות חדשה.

סרינה החלה את לימודיה בבית הספר הטכני הימי בליוורנו לפני שרכשה ניסיון כקצינת גשר על סיפונן של ספינות משא מסוגים שונים. סרינה נולדה וגדלה בליבורנו, עיר נמל איטלקית על קו החוף של טוסקנה שהיא גם נמל מרכזי לתעשיית השייט כיום. כיום היא מחלקת את זמנה בין איטליה לביתה בקרואטיה, שם היא גרה עם בעלה.

קפטן מלאני סרינה. צילום: Marianna Santoni, Explora Journeys קפטן מלאני סרינה. צילום: Marianna Santoni, Explora Journeys

ביוני 2022 היא מונתה לקפטנית האנייה EXPLORA I של Explora Journeys. פיירפרנצ'סקו ואגו, יו"ר בכיר של חטיבת השייט של קבוצת MSC, אמר במעמד המינוי שלה לתפקיד: "זה משמח לראות את קפטן מלאני מצטרפת לאקספלורה. היא מייצגת את כל מה שאני והמשפחה המייסדת חזינו עבור מותג הלייף סטייל היוקרתי החדש שלנו שיהפוך אותו למגוון ומכיל יותר. אנו מצפים לקבל בברכה קצינות מנוסות נוספות למותג ולחטיבת השייט הכוללת שלנו".

מייקל אונגרר, מנכ"ל Explora Journeys הוסיף על המינוי: "קפטן מלאני תנווט את הספינה הראשונה שלנו ליעדים יוצאי דופן, עם הניסיון המדהים שלה כמו גם התשוקה שלה לחקר וכבוד לאוקיינוס ​​ולטבע".

סרינה אמרה על הבחירה בה כקפטנית האנייה: "התרשמתי מאוד מהאהבה, הכבוד והידע שיש לבעלים שלנו, משפחת אפונטה ואגו, לאוקיינוס. המעורבות האישית והאכפתיות שלהם בכל פרט ופרט, מעוררות השראה. גדלתי על החוף הטוסקני באיטליה ואני נרגשת להיות חלק ממותג לייף סטייל יוקרתי אירופאי ולקחת את ההגה של ה-EXPLORA I, המפליגה ליעדים מדהימים". כאמור, את מקומה תפס באחרונה קפטן Pietro Sinis.

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםMSC

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: