אא

הקרוז יקר? כך תוזילו עלויות של חופשה בספינת תענוגות

"איך מוזילים עלויות?". את השאלה הזו, לדברי אתי פחימה, מומחית שייט בחברת אופקים, הישראלים תמיד שואלים במעמד הזמנת הקרוז. הנה 5 דרכים להוזיל את החופשה הבאה שלכם בלב ים

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

גם קרוזיונרים מנוסים יודעים שהזמנת קרוז לא תמיד מסתיימת במעמד הרכישה, ושלעיתים מתווספות עוד ועוד עלויות. איך נכון וכדאי בכלל להוזיל מלכתחילה את העלויות של הקרוז המיוחל בספינת תענוגות? פנינו למומחית הקרוזים בחברת אופקים, אתי פחימה ואלה הם חמשת הדרכים:

1. הרשמה מוקדמת
כמו בתעופה, גם בעולם השייט תמיד רצוי להקדים ולרכוש מראש. ככל שתקדימו, כך תוזילו את עלות הקרוז. מומלץ לרכוש קרוז 8-12 חודשים מראש וליהנות ממחירי הרשמה מוקדמת. המקדימים להזמין נהנים גם מאופציה של בחירת חדרים מגוונת יותר ומשלל הטבות. לחברי מועדון בחברות השייט השונות ניתנות גם אקסטרה הטבות או עדיפות מיתר הלקוחות. חלק מחברות השייט מציעות בהרשמה מוקדמת הנחת מועדון וצבירת נקודות. זאת ועוד, ברכישה מוקדמת תוכלו למצוא חבילות קרוז הכול כלול משתלמות הכוללות שתייה חריפה ומתוקה, חבילת אינטרנט ולפעמים גם סיורי חוף או מסעדות נושא במתנה.  

2. לא בעונה
אם אתם לא חייבים לצאת כמו רוב עם ישראל לחופשה ביולי-אוגוסט / חגים, אפשר ליהנות מקרוזים בעלות נמוכה יותר מחוץ לעונה (LOW SEASON). כך למשל, שייט במערב הים התיכון באותה אנייה ובאותו מסלול יכול להיות נמוך בכ-10%-15% בממוצע מחוץ לעונה בהשוואה לשיא העונה. קיים הבדל משמעותי במחירי קרוזים היוצאים בחודשים מאי-אוקטובר לעומת יולי-אוגוסט הצפופים.

3. סוג החדר
לכל חברה ולכל אנייה יש היצע חדרים גדול. לעיתים, אפשר ממש ללכת איתם לאיבוד, החל מחדר פנימי בלי חלון ועד סוויטה עם מרפסת כולל באטלר צמוד. באניות יש 4 קטגוריות עיקריות של חדרים: חדר פנימי בלי חלון, חדר עם חלון, חדר עם מרפסת וסוויטה עם מרפסת. כמובן, שהקטגוריה הראשונה - חדר פנימי בלי חלון - היא הזולה ביותר והאופציה הראשונה שבאמצעותה ניתן להוזיל את עלות הקרוז. בוודאי תשמחו לדעת שחלק מהחדרים הפנימיים האלה מגיעים עם חלון וירטואלי ושהחדרים האלה נותנים את כל מה שיש בשאר החדרים רק כאמור בלי חלון אמיתי. 

4. אינטרנט ומסעדות נושא

חברות השייט מציעות מגוון פעילויות ושירותים נלווים הכרוכים בתשלום נוסף כמו סיורי חוף, ארוחות נושא, אינטרנט ועוד. המחירים גבוהים אך ניתן להוזיל אותם. כך למשל, תרצו לאכול במסעדות נושא הנחשבות ללהיט גסטרונומי באניות וכרוכות בתשלום נוסף? ניתן להוזיל במעט אם תזמינו מראש. בחברת השייט MSC למשל, הזמנה מראש תחסוך לכם עד 20% מהמחיר; רוצים להישאר מחוברים לאינטרנט גם בלב ים? ה-WiFi מאוד יקר. במקרה זה אין פתרונות קסם. הדרך הזולה ביותר היא להיות מנותקים בלב ים ובימים בהם יורדים מהאנייה לסיורי חוף, לגלוש על חבילת הגלישה שעשיתם ואיתה הגעתם לקרוז. לטעמנו חשוב יותר להיות מחוברים ביום ההעברות ובימי סיורי החוף.

5. סיורי חוף

כל חברות השייט מציעות תפריטי סיורי חוף עשירים אך אתם לא חייבים לצאת לסיורי החוף הללו, שאינם זולים כלל וכלל. במקרים רבים, מומלץ למצוא מדריך מקומי שיכול לעלות לכם יותר זול ולקבל סיור שהוא גם פחות המוני וגם בהתאם לטעמכם האישי.

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםאופקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: