אא

הזמנתם קרוז ואתם נאלצים לבטל? קבלו את מדיניות הביטולים בלב ים

מצב ביטחוני, מחלה או לא עלינו מוות של קרוב משפחה? אם הזמנתם חופשת קרוז ואתם נאלצים לבטל מסיבה זו או אחרת, לחברות השייט יש מדיניות ביטולים מאוד ברורה. בדקנו

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

הזמנתם קרוז אבל אתם נאלצים לבטל בגלל אירוע אישי כזה או אחר? או לחילופין, רוצים להזמין קרוז אבל חוששים להתחייב בגלל המצב הביטחוני? פנינו לאתי פחימה, מומחית קרוזים בחברת אופקים לשרטט את מדיניות הביטולים הקיימת כיום בשוק הקרוזים.  

איזה תנאי ביטול קיימים בשוק ועד כמה הם גמישים?
פחימה: "התנאים משתנים מחברה לחברה. הנה מדיניות הביטולים של כמה מחברות השייט הגדולות: 
*רויאל קריביאן - נקדים ונאמר כי בכדי לאשר הזמנה של קרוז תצטרכו לשלם 105-170 דולר לאדם דמי מקדמה שלא חוזרת (NRD – Nun Refudable). במידה ורכשתם קרוז במסלול מכירה המוגדר Standart, שמחירו נחשב לגבוה יותר מהמחיר של ה-NRD,  אז תוכלו לבטל את הקרוז שהזמנתם ללא עלות ולקבל החזר כספי מלא בתנאי והודעתם עד 70 יום לפני מועד היציאה להפלגה, כאשר תנאי הביטול נכנסים לתוקף ביום ה-60 לפני ההפלגה. אם תודיעו על ביטול 59-31 יום לפני מועד היציאה להפלגה - תחויבו ב-50% מעלות ההפלגה, 30-15 יום לפני - 75% מעלות ההפלגה ו-14-0 יום – 100% מעלות ההפלגה.

*Celebrity - בדומה לרויאל קריביאן, גם כאן תנאי המקדמה זהים. 105-170 דולר לאדם כמקדמה שלא חוזרת עד 70 יום לפני היציאה לשייט. אלה שכאן,  תנאי הביטול נכנסים לתוקף ביום ה-50 לפני ההפלגה. אם תודיעו על ביטול בימים 49-31 לפני היציאה - תקבלו החזר של 50% מעלות ההפלגה, 30-15 יום - 75% מעלות ההפלגה ו-14-0 יום – 100% מעלות ההפלגה.

*NCL - החברה דוגלת ברכישת שייט עם פיקדון חוזר - מה זה אומר? שילמתם מקדמה של 100 דולר לאדם כפיקדון. במרבית המקרים החברה מאמינה שעד 90 יום לפני השייט כבר תהיו סגורים על החופשה. במידה ולא, ניתן לבטל את ההזמנה ללא עלות עד 90 יום לפני השייט ולקבל החזר מלא של הפיקדון. אם תודיעו על ביטול 89-75 ימים לפני השייט -  לא תקבלו בחזרה את דמי הפיקדון. ביטול 74-50 ימים לפני - 25% מעלות ההפלגה, 49-29 ימים - 50% מעלות ההפלגה, 28-15 ימים - 75% מעלות ההפלגה ו-14 ימים או פחות מכך - 100% מעלות חבילת ההפלגה. יש לשים לב כי ברכישות קרוז במסגרות שונות או הטבות למיניהן יחולו תנאים מיוחדים. במסגרת מבצעים אלו, לא יהיה ניתן לקבל החזר כספי על פיקדונות, החל ממועד ביצוע ההזמנה. ככלל, צריך לשים לב לכל פרמטר ברכישה. חשוב לשים לב גם כי בהזמנות במסגרת "קנו אחד קבלו את השני בחצי מחיר" או "קנו אחד קבלו את השני בחינם" לא ניתן לקבל החזר כספי על פיקדונות החל ממועד ביצוע ההזמנה. 

*MSC - חברת השייט מאפשרת לבטל הפלגה שאורכת פחות מ-15 לילות עד 60 יום או יותר לפני ההפלגה בתשלום דמי ביטול בגובה של 50 דולר. אם מודיעים על ביטול 30-59 יום לפני מועד ההפלגה - 25% מעלות חבילת ההפלגה, 22-29 יום - 40% מעלות חבילת ההפלגה, 15-21 יום - 60% מהעלות, 6-14 יום - 80% מהעלות ו-0-5 יום - 100% מעלות חבילת ההפלגה. ואגב, אי הופעה להפלגה שקולה ל–100% דמי ביטול. ניתן לדחות את השייט עד 30 יום לפני ההפלגה לכ-3 חודשים קדימה. הדחייה יכולה להתבצע מספר בלתי מוגבל של פעמים ללא עלות או בעלות של 50 דולר לנוסע בהתאם לסוג החדר/החוויה המוזמנת. הזמנות במבצע כגון רגע אחרון, פרומו יאכט קלאב והפלגות ארוכות - דמי הביטול שונים.

*COSTA - חברת השייט גובה תשלום מקדמה על השייט של כ-25% מערך השייט והסדר התשלום הסופי לשייט הוא עד 45 ימים. ניתן לבטל את הקרוז עד 45 יום לפני היציאה  בעלות של 50 יורו לאדם ו-100 יורו נוספים לחדר כדמי טיפול בלבד. לאחר 45 יום האלה, תנאי הביטול הם: 45-30 ימים - 25% מעלות חבילת ההפלגה, 29-15 ימים - 75% מעלות ההפלגה ו-15-0 ימים - 100% מעלות חבילת ההפלגה.

מה קורה אם רוצים לבטל קרוז בגלל מצב ביטחוני שמחריף?  
"ברוב חברות השייט ניתן לקבל החזר מלא או אופציה לשינוי מועד השייט. לזכותה של MSC למשל, יאמר כי להפלגות מהארץ שבוטלו ניתנה האופציה להעביר את השייט לאותו תאריך להפלגה אחרת ללא שינוי במחיר וללא עלות נוספת עקב המצב הביטחוני. נקווה שלא יהיו עוד מקרים כאלה".

מה קורה אם רוצים לבטל קרוז בגלל מצב רפואי או לא עלינו מוות של בן משפחה?
"במקרים של חולי ומוות מדרגה ראשונה, חלק מחברות השייט מבקשות מסמכים מסויימים ומנסות לעזור בנושא. כמובן, שעליכם כלקוחות לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל שנותן את המענה במצבים כאלה. ככלל, מומלץ לפני כל נסיעה באשר היא לרכוש ביטוח ביטול נסיעה".

מדוע חברות השייט גובות פיקדון בהזמנת קרוז?
"זה מנהג קבוע מאחר ושייט מזמינים הרבה לפני עם הרשמה מוקדמת והטבות שונות. 
בדרך כלל לקוחות מזמינים בין 10 חודשים עד חצי שנה מראש והפיקדון או המקדמה, נועד בעצם לשמור את ההטבות שמגיעות עם ההזמנה. ניתן כמובן לשלם את כל הסכום של הקרוז מראש אך קהל המזמינים יודע שאפשר גם לשלם קודם רק מקדמה".

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםNCLMSCקוסטהרויאל קריביאן

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: