אא

MSC מציגה: אפס פליטות גזי חממה נטו עד שנת 2050

MSC Cruises חושפת את OptiCruise - כלי חדש לאופטימיזציה של מסלולי שייט עם טכנולוגיה שיכולה להביא לצמצום משמעותי של 15% בפליטות גזי החממה של צי האוניות עד לשנת 2026

צילום: MSC צילום: MSC

חברת MSC Cruises פיתחה מודל מתמטי חדש בשיתוף פעולה עם חברת המחקר OPTIMeasy, המשויכת לאוניברסיטת ג'נובה שבאיטליה. 

המודל בוחן גורמים המשפיעים על תכנון כל אחד ממסלולי השייט של החברה כדי להשיג את רמת היעילות האופטימלית תוך שמירה על הנאת הנוסעים מהקרוזים.

בניגוד לגישה המסורתית המתמקדת בעיקר באטרקטיביות היעדים, הכלי החדש שנקרא OptiCruise משלב מגוון פרמטרים לאופטימיזציה. ביניהם, רצף עגינות בנמלים, זמני יציאה וכניסה לנמלים, מהירות ההפלגה, אטרקטיביות היעדים ועלויות תפעוליות. באמצעות אלגוריתמים, OptiCruise מזהה מסלולים אופטימליים המאזנים בין חוויית הנוסעים לבין יעילות אנרגטית מקסימלית.

תכנון מסלול השייט מתבצע בדרך כלל שנתיים לפני שההפלגה יוצאת לדרך והיתרונות של OptiCruise יבואו לידי ביטוי כבר בשנת 2026.

מהחברה נמסר כי הטכנולוגיה כבר נוסתה בהצלחה באניית MSC Bellissima במשך 12 חודשים, בהפלגה בין 17 נמלים בים התיכון. עם הרחבת הצי ל-24 אוניות עד 2026, OptiCruise צפוי להשפיע משמעותית על כלל פעילות החברה.

אסטרטגיית MSC Cruises להשגת אפס פליטות גזי חממה נטו עד שנת 2050 לפעילות הימית שלה מתמקדת בשלושה תחומים מרכזיים - טכנולוגיית אניות ומנועים, יעילות תפעולית ודלקים מתחדשים. 

OptiCruise פותח במסגרת פרויקט CHEK הממומן על ידי האיחוד האירופי, כחלק ממאמץ רחב יותר לקידום פתרונות ירוקים בתעשיית השייט העולמית. המודל המתמטי אושר לפיתוח על ידי פרויקט CHEK מכיוון שהוא זוהה כגורם שיוכל להפחית בתעשיית השייט. פרויקט CHEK הוא חלק מתוכנית המחקר והחדשנות Horizon של האיחוד האירופי בהובלת אוניברסיטת ואאסה בפינלנד ומשלב מומחיות של גורמים מובילים בתעשייה כולל Wärtsilä, Cargill ,Lloyds Register ועוד.

מיקל פרנצ'יוני, מנהל בכיר באגף הרכש והלוגיסטיקה של MSC Cruises: "זיהינו ופיתחנו טכנולוגיה חדשה זו כדי לייעל את תהליך קבלת ההחלטות של תכנון המסלול במטרה להפחית עוד יותר את הפליטות בכל הצי שלנו החל משנת 2026. צוות OPTIMeasy חישב כי הטכנולוגיה צפויה להוביל לחיסכון ממוצע של 10-15% בדלק ובפליטות בכל הצי שלנו, ומייצג צעד משמעותי לקראת השגת מטרתנו להגיע לאפס פליטות גזי חממה עד שנת 2050".

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: MSCקרוזים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: