במקום עגורנים יקרים, מדרדרים קרונות. כך צי הרכבות החשמלי מגיע לישראל
חברת נמל אשדוד החלה לפרוק את צי קרונות הנוסעים החדש של רכבת ישראל המיוצר על ידי חברת סימנס מוביליטי, בשיטת פריקה חדשה. הנמל: "חיסכון עצום בעלויות"
נמל אשדוד. צילום: מתניה שמחי חברת נמל אשדוד החלה לפרוק את צי קרונות הנוסעים החדש של רכבת ישראל, המיוצר על ידי חברת סימנס מוביליטי, ישירות לפסים באמצעות סליידר (Slider) ייחודי שתוכנן ונבנה במיוחד למטרה זו.
מנמל אשדוד נמסר כי מדובר בהישג תפעולי הודות לשיטת הפריקה החדשנית המבוצעת בשיתוף עם חברת פרידנזון, ומייעלת משמעותית את התהליך: במקום שימוש בעגורנים יקרים ומורכבים, צוות מקצועי מדרדר בזהירות קרון במשקל כ-60 טון ישירות על גבי הסליידר, תוך הקפדה על דיוק של סנטימטרים בודדים ואחיזה באמצעות משאית ומלגזה ייעודיות.
"שיטת ה'גלגול' חוסכת זמן, עלויות, ומבטיחה בטיחות גבוהה יותר", כך אומרים בנמל שמסר עוד כי הפריקה מתבצעת בממוצע אחת לחודש, כאשר כל סבב כולל לרוב פריקה של שני סטים, המכילים 6 קרונות נוסעים.
יחידות אלו מצטרפות לצי של למעלה מ-40 רכבות חדשות שכבר נוסעות על המסילות ומשרתות את ציבור הנוסעים בישראל. מיד לאחר הפריקה, צוותים של סימנס מבצעים חיבור בין הקרונות בנמל לצורך הוצאתם בנסיעה. משם, הרכבות מועברות למרכז תחזוקת הרכבות החדיש של סימנס באשקלון, שם הן עוברות תהליך הכנה למסירה סופית ללקוח, הכולל חיבורים חשמליים ובדיקות מקיפות.
יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, שאול שניידר: "החדשנות שנראית היום בשטח היא תוצאה של ראייה מערכתית רחבה ושל שיתוף פעולה הדוק עם גורמים מובילים במשק. נמל אשדוד מוכיח פעם נוספת שהוא חדשני ומוביל קידמה וקיימות בתשתיות הלאומיות של ישראל".
מנכ"ל נמל אשדוד, ניסן לוי: "נמל אשדוד גאה להיות חלק בלתי נפרד ממהפכת התחבורה החשמלית בישראל. השיטה החדשנית לפריקת הקרונות ממחישה את היכולות, את הדיוק ואת הרוח היצירתית שמניעות את צוותי הנמל מדי יום. זוהי הוכחה ליכולת שלנו לייצר ערך אמיתי ללקוחות, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של בטיחות, יעילות ואחריות סביבתית".