אא

בקרוב שלום עם אינדונזיה? חלום הקרוז במדינה המוסלמית הגדולה בעולם

אינדונזיה הפכה בשנים האחרונות ליעד פופולרי לאוניות תענוגות בזכות נופיה המרהיבים, האיים הרבים והתרבות העשירה שלה. באחרונה רשמה הישג כאשר הצליחה להביא לעגינה של מספר אוניות קרוז ענק בו זמנית בנמל מרכזי בבאלי

אינדונזיה. צילום Sun_Shine, shutterstock אינדונזיה. צילום Sun_Shine, shutterstock

האם בקרוב נוכל לטוס לאינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, עם דרכון ישראלי בלבד וליהנות מיופיה האקזוטי המרהיב?

בין ישראל ואינדונזיה, כידוע, לא מתקיימים כיום קשרים דיפלומטיים. אולם, באחרונה יחסי שתי המדינות נמצאים בתהליך של התחממות, המונע, בין היתר, מדרישה של ה-OECD לאינדונזיה לנרמל יחסים בכדי להצטרף לארגון. נשיא אינדונזיה, פרבואו סוביאנטו, אף קרא באחרונה בעצרת הכללית של האו"ם "להבטיח את ביטחונה של ישראל כתנאי לשלום אמיתי", וגם דובר על ביקור היסטורי אפשרי שלו בישראל. 

נשיא אינדונזיה. צילום: Bang Ricci, shutterstockנשיא אינדונזיה. צילום: Bang Ricci, shutterstock

ועד שהחלום הזה יהפוך למציאות, בדקנו את סוגיית הקרוזים במדינת האיים האדירה שמורכבת מלא פחות מ-17,508 איים.

רפובליקת אינדונזיה, הנמצאת בין אוסטרליה לסינגפור וגובלת עם מלזיה, טימור ופפואה גינאה החדשה, הפכה בשנים האחרונות ליעד פופולרי לאוניות תענוגות בזכות נופיה המרהיבים, האיים הרבים והתרבות העשירה שלה.

אחד מנמלי הים המרכזיים שלה הוא נמל Benoa בבאלי, המשמש כיום כנקודת עגינה לקרוזים בינלאומיים, המאפשרים לנוסעים לחוות את יופיו של המקום. 

​Pelindo (קיצור של "Pelabuhan Indonesia"), חברת ממשלתית המנהלת את מרבית נמלי הים באינדונזיה, רשמה בתחילת השנה היסטוריה חשובה כאשר הצליחה לעגון שלוש אוניות תענוגות ענק בו-זמנית בנמל Benoa.

האוניות הן: Silver Nova - באורך 244 מטרים עם 1,185 נוסעים ואנשי צוות; Queen Elizabeth - באורך 293 מטרים עם 2,927 נוסעים וצוות; ו-Viking Sky - באורך 228 מטרים ו-1,311 נוסעים וצוות. 

נמל בנואה, באלי אינדונזיה. צילום: Yohanes Herman Nggebu, shutterstockנמל בנואה, באלי אינדונזיה. צילום: Yohanes Herman Nggebu, shutterstock

"הישג זה בתחום התפעולי מהווה ציון דרך היסטורי לקראת הפיכתו של נמל בנואה לנמל הבית לתיירות באינדונזיה", כך ציין הנמל בהודעתו. 

יוהנס וייחיו, מנהל בפועל ב-3 Pelindo, סניף של החברה, צוטט באותו יום בהודעה רשמית כאומר: "היום הוא ציון דרך היסטורי עבור נמל בנואה. שלוש אוניות התענוגות שעוגנו בו-זמנית מראות כי נמל בנואה הופך ליעד מרכזי לאוניות תענוגות בינלאומיות ובעל פוטנציאל להפוך לנמל הבית לפעילויות תיירותיות בעתיד. אנו אופטימיים שבעתיד נמל בנואה ימשיך להתפתח ויתרום תרומה משמעותית יותר לתעשיית התיירות באינדונזיה".

אוניית ענק של הולנד אמריקה ליין עוגנת בבנואה באלי אינדונזיה. צילום : Putu Agus Pradnyana, shutterstockאוניית ענק של הולנד אמריקה ליין עוגנת בבנואה באלי אינדונזיה. צילום : Putu Agus Pradnyana, shutterstock

עוד נמסר כי נוכחותן של שלוש האוניות מביאה השפעה חיובית על הכלכלה המקומית ועל מגזר התיירות בבאלי, עם אלפי נוסעים וצוות המעורבים בפעילויות אלו. המבקרים מהאוניות מקבלים הזדמנות ליהנות מיופיו של באלי, לערוך קניות ולחוות את המטבח המקומי, מה שמגביר את משיכת התיירים לאזור.

יוהנס וייחיו הוסיף ואמר כי כיום לנמל בנואה רציף מזרחי באורך 500 מטרים, ובעתיד רציף ייעודי לאוניות תענוגות יפותח לאורך של 1,100 מטרים ויוכל לקלוט עד 4 אוניות בו-זמנית.

עוד על פי החברה, עד סוף השנה הנוכחית צפויות לעגון בנמל 149 עגינות לעומת 56 ב-2024. 

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםאינדונזיה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: