רגע היסטורי: פאן אם והולנד אמריקה מחזירות לחיים את מסלולי מטוסי ה"קליפרים" האגדיים
קרוז של 28 ימים יצא בעקבות מסלולי "הסירות המעופפות" של Pan Am ברחבי הקריביים. מנכ"ל Pan American World Airways: "הספינות המעופפות היו פסגת עידן הזהב של הנסיעות. נרגשים להחזיר את החוויה הזו לחיים בים"
מטוס סירה. צילום: shutterstock שני אייקונים של עולם התיירות: Pan Am ו-Holland America Line, הודיעו על השקת השייט הראשון אי פעם שיפליג בעקבות מסלולי ה-Clipper ("הסירות המעופפות") המקוריים של Pan Am ברחבי הקאריביים, מקסיקו ואמריקה הלטינית. זאת, לציון 100 שנים ל-Pan Am Legendary Voyage, ויום הולדת 250 שנים לאמריקה.
Clipper של Pan Am היה הכינוי שניתן ל"סירות המעופפות" (Sea-planes), שהחברה הפעילה בעיקר בשנות ה-30 וה-40 לביצוע טיסות בין-יבשתיות מעל האוקיינוסים. הסירות המעופפות של Pan Am שיחקו תפקיד מרכזי בעיצוב התעופה המודרנית ובהרחבת התיירות בקאריביים. עם גוף בצורת סירה, יכלו ה-Clippers לנחות על המים, מה שהפך כל נמל כמעט לנמל תעופה, ואיפשר גישה ליעדים ללא מסלולי טיסה מבוססים. הנוסעים היו עולים ויורדים בכל עצירה, לעיתים נשארים ללון במלונות מקומיים לפני שהמשיכו ליעד הבא. גישה זו שילבה תחבורה עם חוויה תיירותית מעמיקה.
הסירות המעופפות של Pan Am. צילום איור: shutterstock על פי הודעת החברה, השייט יצא ב-30 באוקטובר 2027 עם האונייה Zuiderdam, ממיאמי, פלורידה - בסיס הפעילות ההיסטורי של Pan Am. האונייה תפליג לאורך Great Circle Route האגדי של Pan Am, מסלול פורץ דרך שחצה את כל הקאריביים והיווה סטנדרט לנסיעות מודרניות באזור.
הנוסעים יבקרו ב-18 נמלי עצירה, כמחציתם היו חלק ממסלולי Pan Am המקוריים, כולל: נאסאו, סן חואן, סנט ג'ונס, קסטריס, פורט אוף ספיין, קולון ועוד.
החברה פרסמה הטבות לזמן מוגבל למקדימים להזמין במסגרת חבילת Have It All. כלומר, המזמינים יהנו מכל ההטבות המוצעות בחבילה, ובנוסף יקבלו עוד הטבות דוגמת שדרוג ל-Wi-Fi Premium. כמו כן, מזמינים יוכלו ליהנות גם מהטבת ההזמנה המוקדמת של Mariner Society של Holland America Line, שבה חברי מועדון הנאמנות יקבלו עד 400$ זיכוי על הספינה לכל חדר.
קרייג קרטר, מנכ"ל Pan American World Airways: "השירות של Clipper של Pan Am, תוכנן כ’ספינות האוויר‘ והציע לנוסעים רמת אלגנטיות ונוחות יוצאת דופן. מאכלים מרובי מנות על כלי חרסינה איכותיים ועד לאולמות חברתיים, הספינות המעופפות הללו היו פסגת עידן הזהב של הנסיעות. אנו נרגשים לשתף פעולה עם Holland America Line ולהחזיר את החוויה הזו לחיים בים, 100 שנה לאחר טיסתנו הראשונה".
נציין כי Pan American World Airways כבר לא פעילה כחברת תעופה מסחרית מאז 1991, אך המותג “Pan Am” עדיין קיים ופועל בין היתר במסגרת שיתופי פעולה כאלה ואחרים לשמירה על המותג.
פול גריגסבי, סגן נשיא לתכנון מסלולים והטלת סידורים ב-Holland America Line: "עם שורשים שמגיעים למעלה ממאה שנה אחורה, שתי החברות חולקות מורשת של חיבור אנשים לעולם עם שירות ללא פשרות ורוח של גילוי. Pan Am ו-Holland America Line סייעו שניהם בפיתוח הנסיעות המודרניות: Pan Am באוויר ו-Holland America Line בים. שיתוף פעולה זה מהווה מחווה לעידן הזהב של הנסיעות ולרצון המתמשך של האנושות לחקור. אנו נרגשים לאפשר לאורחינו לגלות יעדים ותרבויות חדשות במסלול יוצא הדופן הזה, תוך שהם נהנים מהמסע עצמו, כשהם נטועים בנוסטלגיה, נוחות ורוח חקירה שמאפיינות שייט באמת אגדי".
יש לציין כי שיתוף הפעולה בין Holland America Line ל-Pan Am, הוא חלק מחגיגות 250 שנה לאמריקה. החגיגות כוללות שייט מיוחד שיוצא מבוסטון ב-4 ביולי 2026, כסמל ליום העצמאות, וכן שיתופי פעולה עם מותגים אמריקאיים אייקוניים. "Pan Am הוא מותג אמריקאי אייקוני ואחד ממספר מותגים שנשתף איתם פעולה כחלק מחגיגות 250 שנה לאמריקה," אמרה קייסי קול, סמנכ"לית שיווק ב-Holland America Line. "כחברת שייט עם יותר מ-150 שנות היסטוריה, אנו מעריכים עמוקות מותגים שעיצבו את הסיפור האמריקאי. באמצעות שותפות עם שמות אגדיים אלו, אנו מכבדים את רוח החדשנות, ההרפתקה והגאווה שמגדירים את האומה ומחיים את המורשת הזו עבור אורחינו".
מטוס סירה מודרני. צילום: shutterstock