אא

הודו משיקה מהפכה ימית בהשקעה של כ-75 מיליארד דולר: "אוניות או צ'יפים חייבים לייצר בהודו"

ראש ממשלת הודו, שחנך את נמל הקרוזים הבינלאומי במומבאי וחשף תוכניות ענק לתשתיות ימיות, אנרגיה ותעשיית אוניות מקומית עם יעד שאפתני לעצמאות כלכלית מלאה עד 2047, אמר: "תלות בזרים היא האויב הגדול ביותר של הודו. אם ברצוננו להיות אומה מפותחת, עלינו להיות עצמאים - אין חלופה אחרת"

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי. צילום: shutterstock ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי. צילום: shutterstock

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, חנך והניח אבן פינה לפרויקטי פיתוח בשווי עצום של כ-75 מיליארד דולר בבאוונגר, גוג'ראט שבהודו, במסגרת אירוע "Samudra se Samriddhi" ("מהים לשגשוג").

בנאומו קרא רה"מ להאיץ את הדרך לעצמאות כלכלית: "תלות בזרים היא האויב הגדול ביותר של הודו. אם ברצוננו להיות אומה מפותחת עד 2047, עלינו להיות עצמאים - אין חלופה אחרת". 

הוא התריע כי הודו משלמת מדי שנה כ-75 מיליארד דולר לחברות ספנות זרות - סכום הדומה לתקציב הביטחון, והבהיר: "אם כספים אלה היו מושקעים במספנות מקומיות, היום העולם היה שט באוניות הודיות". 

ראש הממשלה הכריז כי מהיום אוניות גדולות מוכרות רשמית כתחום תשתית. ההחלטה תקל על מספנות וחברות ספנות לקבל הלוואות בריבית נמוכה ותעניק להן את כל ההטבות של מימון תשתיות. לדבריו, המהלך "יפחית את הנטל הכלכלי ויחזק את כושר התחרות הגלובלי של הודו". במקביל, נמסר בהודעה רשמית כי הממשלה מתניעה שלוש תוכניות לאומיות חדשות בהיקף של כ-8.4 מיליארד דולר, שיכללו סיוע פיננסי, אימוץ טכנולוגיות מתקדמות ושיפור סטנדרטים של תכנון וייצור. 

בין הפרויקטים המרכזיים שנחנכו: נמל השייט הבינלאומי במומבאי (Indira Dock); מסופי מכולות חדשים בנמלי קולקטה ופרדיפ; טרמינל רב־תכליתי ב-Tuna Tekra; מתקני כיבוי אש וחיבורי כבישים מודרניים בנמל קאמרג'אר, אנורה; קירות ים להגנת החוף בצ'נאי ובאיי ניקובר; רציף מטען ומפעל Green Bio-Methanol בנמל דינדייאל, קנדלה; מתקני תיקון אוניות בפאטנה וואראנסי.

בנוסף, נחנכו פרויקטי תשתית ואנרגיה בגוג'ראט בשווי 3.18 מיליארד דולר, כולל מתקן LNG בצ'רהה פורט, פרויקטי אנרגיה סולארית בהיקף מאות מגה-ואט, ותוספות לבתי חולים מרכזיים בבאוונגר ובג'אמאנגר.

מודי הדגיש עוד כי הודו מחזיקה כיום ב-10% בלבד מהמסחר הימי העולמי, אך שואפת לשלש את חלקה עד שנת 2047. הוא הוסיף כי קיבולת הנמלים הכפילה עצמה מאז 2014, וזמן השהייה הממוצע לאונייה ירד מיומיים לפחות מ-24 שעות.

עוד נמסר כי בקרוב יושלם גם נמל ואדהוואן במהרשטרה, בהשקעה של למעלה מ-9.04 מיליארד דולר, שייכלל בין עשרת הנמלים הגדולים בעולם. כמו כן, הודו מפעילה לראשונה נמל תעבורה ימי עמוק בטרנס-שיפמנט בקרלה.

ראש הממשלה ציין כי בגוג'ראט ובסאוראשטרה קיימת מורשת ימית עתיקה, והכריז על הקמת מוזיאון ימי בינלאומי בלותאל בהשקעה של בעלות של 542 מיליון דולר שיהפוך ל"פסל האחדות הבא" של הודו - מוקד תיירות, חינוך ומחקר עולמי. 

לסיום, קרא ראש הממשלה מודי לאזרחים לבחור בתוצרת מקומית: "כל מה שנקנה וכל מה שנמכר - צריך להיות הודי". הוא עודד בעלי חנויות לתלות שלטים עם הסיסמה: "אמרו בגאווה, זה סוואדשי" (תוצרת הודו).

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הודו

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: