אא

דווקא בתקופת מלחמה: ביקור בינלאומי מפתיע בנמל חיפה

ביוזמתו של מיליארדר יהודי, הגיע לביקור בנמל חיפה אדריכל-העל הספרדי, סנטיאגו קלטרווה, שתכנן את "גשר המיתרים" בירושלים ופרויקטים אדריכליים בינלאומיים רבים. הסיבה: תכנון מוזיאון ימי צף ואולם קונצרטים.

האדריכל סנטיאגו קלטרווה וראש עיריית חיפה. צילום: ראובן כהן האדריכל סנטיאגו קלטרווה וראש עיריית חיפה. צילום: ראובן כהן

האדריכל הספרדי הנודע, סנטיאגו קלטרווה (Santiago Calatrava), שתכנן את "גשר המיתרים" בירושלים ופרויקטים אדריכליים בינלאומיים רבים, הגיע לביקור בחיפה ביוזמתו של מיליארדר יהודי אלמוני. האחרון, שביקש להישאר בעילום שם, צפוי לסייע בהקמת האייקונים החדשים של חיפה: מוזיאון ימי צף בנמל חיפה ואולם קונצרטים באמצעות תרומה של מיליוני דולרים.

על פי חזונו של קלטרווה, המוזיאון העתידי יתוכנן בבנייה על גשר בנמל, כמבנה אייקוני, שייראה מכיוון העיר כמוזיאון צף. במהלך הפגישה הגה האדריכל הספרדי רעיון נוסף, והציע לתכנן אולם קונצרטים בסמוך למוזיאון המתוכנן.

יצירת הקשר עם התורם היהודי נעשתה בסיוע נתן ברנשטיין, חבר משותף שלו ושל יונה יהב, ראש העיר חיפה. ברנשטיין חיפאי לשעבר המתגורר בניו יורק ובבעלותו גלריות אמנות ברחבי העולם. ברנשטיין פעל לבצע את החיבור, שהבשיל לידי ישיבת תכנון ראשונה לפרוייקט, שנערכה השבוע בנמל חיפה, בהשתתפות האדריכל קלטרווה, ראש העיר, אודי שרון - מנכ''ל נמל חיפה, ארז בהריר - מנכ''ל חזית הים בנמל חיפה, האדריכל עמי שנער ואריאל וטרמן - מהנדס העיר חיפה.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "עיריית חיפה רואה ב"חזית הים העירונית" פרויקט אסטרטגי, אשר עתיד למצב את חיפה במקום הראוי לה, כעיר תיירותית ותרבותית מובילה בקנה מידה בינלאומי. הקמת המוזיאון החדש תהווה צעד חשוב נוסף בדרך להגשמת חזון זה, והמשך ישיר למתחם ההופעות החדש שהוקם בנמל, המביא בשורה תרבותית חדשה לצפון ולחיפה בפרט".

ארז בהריר, מנכ״ל חזית הים בנמל חיפה: "חזית הים של חיפה מכוונת לייצר אייקונים בינלאומיים שיהוו את העוגן של חיפה לעשורים הבאים. חזית הים מהווה עידן חדש עבור העיר חיפה והחיבור עם חזונו של ראש העיר ועם אדריכלים מהשורה הראשונה בעולם יביא אותנו אל היעד״.

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נמל חיפה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: