אא

ברצלונה מצמצמת הפלגות קרוזים ומפליגה לעתיד ירוק: "ניהול תיירות מודרני פירושו לקבוע גבולות"

עיריית ברצלונה ונמל העיר חתמו על הסכם היסטורי: פחות מסופי שייט, יותר קיימות וניידות חכמה. מסופים ישנים יהרסו, מסוף חדיש יוקם ונוסעי השייט יגיעו לעיר בדרכים ירוקות ושקטות יותר. ראש עיריית ברצלונה: "לא ניתן להמשיך לגדול ללא גבול"

ברצלונה. צילום: shutterstock ברצלונה. צילום: shutterstock

עיריית ברצלונה ונמל ברצלונה חתמו על הסכם חדש לארגון מחדש של פעילות השייט בעיר ולהפיכתה ליותר ברת-קיימא. ההסכם קובע שתיירות ימית היא מגזר כלכלי משמעותי בעיר.

ההסכם כולל הפחתת מספר מסופי השייט בנמל ברצלונה, לצד פרויקטים שישפרו את ניידות הנוסעים ויהפכו אותו לסביבתי ואחראי יותר, כחלק ממדיניות ניהול אחראי של תחום השייט ושיפור הדו-קיום בין פעילות הנמל לעיר. 

על פי הודעת הנמל, מספר מסופי השייט ברציף Adossat יצומצם משבעה לחמישה: 3 המסופים הוותיקים ביותר (A, B ו-C) ייהרסו, ובמקומם ייבנה מסוף ציבורי חדש שישמש את כלל החברות ובעל קיבולת של עד 7,000 נוסעים בו-זמנית. בנוסף, השיפוץ יאפשר התקנת מערכות חיבור לחשמל יבשתי (OPS), כך שהספינות יוכלו להתחבר לרשת החשמל המקומית, לכבות מנועים ולמנוע פליטות מזהמות בזמן העגינה.

בנוסף, יתבצע שיפוץ יסודי של מקטע רציף באורך 610 מטרים, האזור שבו נמצאים כיום המסופים A ו-B. לצורך כך, נמל ברצלונה ישקיע 50 מיליון אירו. צעדים אלו יהפכו את מתקני השייט של נמל ברצלונה לאחד מהמתקדמים ומברי-הקיימא ביותר בעולם, עם שירות איכותי שיאפשר תפעול של הפלגות מוצא (Home Port), שמתחילות ומסתיימות בנמל, בעלות ערך מוסף גבוה לעיר וחיבור טוב יותר לשדה התעופה", נמסר. 

נמל ברצלונה. צילום: shutterstockנמל ברצלונה. צילום: shutterstock

ההסכם כולל גם תוכנית שאפתנית לניידות בת-קיימא, הכוללת שלושה צעדים עיקריים:

הכפלת גשר Porta d'europa: לשיפור הגישה לרציף אדוסאט, כולל שבילי אופניים והולכי רגל. השקעה צפויה: 90 מיליון אירו.

הקמת מסדרון עירוני לאורך חוף Montjuic: עבור תחבורה ציבורית, מוניות, מוניות שירות, אופניים והולכי רגל, שיחבר את Plaça de les Drassanes עם מרינה Marina del Prat Vermell ואזור סחר חופשי. השקעה צפויה: כ-10 מיליון אירו.

הכנת מחקר ניידות: שיבחן את השפעת תנועת השייט, ויהווה בסיס לתוכנית ניהול ניידות בת-קיימא של נוסעי שייט. התוכנית תכלול שירותי הסעות קבועים לנקודות תחבורה ציבורית מרכזיות, מערכת ניטור בזמן אמת, שיתוף נתונים עם העירייה ומסכים בכל מסוף עם מידע חי על העומס באתרים תיירותיים, במטרה לפזר את התנועה ולמנוע עומסים. 

כלל הפעולות, כולל שיפוץ המתקנים, אופטימיזציה של השטחים והתאמה לדרישות הסביבתיות, יבוצעו במסגרת השקעה ציבורית-פרטית בהיקף של 185 מיליון אירו. זאת בנוסף ל-265 מיליון אירו שכבר הושקעו במסגרת ההסכם שנחתם ב-2018, שבמסגרתו הועברה פעילות רציפי דרסאנס וברצלונה נורד לרציף אדוסאט, והם נפתחו לשימוש עירוני.

נשיא נמל ברצלונה, חוסה אלברטו קרבונל: "הפרוטוקול שנחתם היום מסיים את תוכנית המודרניזציה של רציף אדוסאט שהחלה לפני מספר שנים. מדובר בהריסת שלושה מסופים ישנים, בניית מסוף חדיש, שיפוץ הרציף והתקנת מערכות חשמל OPS, וכן שיפור הגישה באמצעות הרחבת גשר פורטה ד’אירופה. ההשקעה הציבורית-פרטית הכוללת היא 185 מיליון אירו, בנוסף להסכמים הקודמים, וממחישה את מחויבות הנמל לפיתוח בר-קיימא של תחום השייט".

ראש עיריית ברצלונה, ז'אומה קולבוני: "לראשונה בהיסטוריה מוגבל גידול תחום השייט בעיר. לא ניתן להמשיך לגדול ללא גבול. בין 2018 ל-2024 נרשמה עלייה של 20% במספר נוסעי השייט, משום שההסכם הקודם לא כלל מגבלת קיבולת. ניהול תיירות מודרני פירושו לקבוע גבולות ולנהל טוב יותר".

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםנמל ברצלונהברצלונהספרד

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: