אא

עד כאן: עיר הנופש הצרפתית קאן תאסור כניסת אוניות קרוז ענקיות

קאן מציבה גבולות חדשים לאוניות הענק בכדי להתמודד עם תיירות יתר וזיהום. ראש עיריית קאן: "אנחנו לא נגד קרוזים אלא בעד קבלת אוניות קטנות יותר, מודרניות יותר, יפות יותר ובעלות השפעה סביבתית פחותה. קאן פועלת באופן עקבי, שיטתי ורציני לשילוב בין כלכלה ושמירה על המגוון הביולוגי"

קאן, צרפת. צילום: shutterstock קאן, צרפת. צילום: shutterstock

עיר הנופש הפופולארית קאן שבצרפת, תאסור החל מהשנה הבאה, 2026, על אוניות קרוז ענקיות להסתובב בנמל.

ראש העיר קאן, דויד ליסנארד, אמר בהודעה רשמית של העירייה: "מפרץ קאן הוא אוצר אקולוגי שחובה להגן עליו". עוד אמר ראש העיר, "אוניות הקרוז הענקיות שעוגנות מול החוף, אינן נמצאות בשטח הרשות העירונית, ולעירייה לצערי אין סמכות רגולטורית עליהן. כדי להתערב ולהגן על הסביבה, אנו פועלים באמצעות מפעיל נמל וייה־פורט, בנקודת הירידה והעלייה של הנוסעים".

עוד אומר ראש העיר בהודעה הרשמית של עיריית קאן, "בשנת 2019 פיתחנו את 'אמנת הקרוזים' הראשונה המחייבת את כלל החברות להשתמש בדלק עם עד 0.1% גופרית במהלך העגינה, מעבר לדרישות הלאומיות והבינלאומיות, ולהימנע משדות הפוסידוניה (צמח ימי מוגן) בעת תמרוניהן. נוסף לכך, ב-10 השנים האחרונות אני דורש בעקביות מהממשלות להעניק לראשי ערים בסמוך לחוף, סמכויות משטרה סביבתית כדי שיוכלו להתערב גם מעבר לרצועת ה-300 מטר מהחוף, נוסף לסמכות המדינה. כיום, עיריית קאן מאיצה את המדיניות הסביבתית בפועל, ותפחית בצורה דרסטית, החל מ‑2026, את מספר העגינות של אוניות ענק. צעד זה נחזה מראש ונכלל בחוזה ההפעלה החדש של נמל וייה־פורט, שנחתם ב‑2022 עם חברת MVPC והוא לא נכלל בחוזה הקודם של המפעיל שקדם לה. אנחנו לא נגד קרוזים, אלא בעד קבלת אוניות קטנות יותר, מודרניות יותר, יפות יותר ובעלות השפעה סביבתית פחותה. קאן פועלת באופן עקבי, שיטתי ורציני לשילוב בין כלכלה, אטרקטיביות ושמירה על המגוון הביולוגי".

על פי ההודעה הרשמית של עיריית קאן, האפשרויות החליפיות שיוצעו לאוניות הענק הן: עגינה במרחק ושימוש בסירות קטנות, ומגבלת 6,000 נוסעים ביום בסך הכל. עד 2030, יוגבלו אוניות גדולות אף יותר (מעל 1,300 נוסעים). 

על פי נתוני עיריית קאן המהלך בא על רקע ההתמודדות עם הזיהום שנגרם על ידי אוניות הענק ותיירות היתר שרשמה עלייה במספר נוסעי הקרוזים שהסתכם בשנת 2024 ב-460,000 נוסעים. 

וכך בכוונת עיריית קאן לפעול כאמור החל משנת 2026: 

צמצום של 48% במספר עגינות האוניות עם יותר מ‑3,000 נוסעים.

הגבלה לעגינה של אוניית ענק אחת ביום בלבד במפרץ. 

הפחתת מספר העגינות הכולל של אוניות אלו ל-34 בשנת 2026 ו-31 בשנת 2027.

פיתוח עגינות עבור אוניות קטנות יותר, מודרניות ומזהמות פחות.

תקרה של עד 6,000 נוסעים ביום שיורשו לרדת לחוף. 

במקביל, קאן יוצרת אזור עגינה אקולוגי חדש מדרום לאי סנט־מרגריט (Sainte Marguerite), לשם ניהול טוב יותר של עגינת אוניות תוך שמירה על קרקעית הים. עד 2027 תציע העיר 20 עגינות סביבתיות לסירות באורך 6-20 מטרים, כולל עוגנים מותאמים לקרקעית ולמצופים צפים.

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםקאןצרפת

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: