הרכבת האגדית יוצאת אל הים: הכירו את ספינת האוריינט אקספרס
המותג האגדי האוריינט אקספרס, שהצית את דמיונם של רבים מאז 1883, ישיק ב-2026 מגה יאכטה מפוארת עם 54 סוויטות בגודל ממוצע של 70 מ"ר וסוויטה נשיאותית בגודל עצום של 1,415 מ"ר. אבל השוס נמצא דווקא במפרשים. כל הפרטים המסקרנים
כ-141 שנה אחרי השקת רכבות היוקרה הראשונות שלה, אגדת ה"אוריינט אקספרס", זו שהציתה את דמיונם של רבים, בין היתר, בספריה של הסופרת אגאטה כריסטי, נכנסת לענף השייט עם ספינת המפרש הגדולה בעולם.
מדובר ב-Orient Express Silenseas - מגה יאכטה מנועית עם שלושה מפרשים קשיחים בגובה של יותר מ-100 מטר, הצפויה לצאת להפלגה הראשונה שלה בשנת 2026 בשיתוף קבוצת המלונאות הצרפתית Accor.
כלי השייט נבנה בימים אלה במתכונת ירוקה. כלומר, בתנאי מזג אוויר מתאימים 3 התרנים יהיו מסוגלים לספק עד 100% מההנעה. נוסחת הנעה היברידית זו תשלב את כוח הרוח עם מנוע חדיש הפועל על גז טבעי נוזלי (LNG), כאשר הכוונה לעשות שימוש בעתיד במימן ירוק ברגע שטכנולוגיה זו תאושר לאניות נוסעים באוקיינוס במסגרת חזון ידידותי יותר לסביבה בקרוזים.
ב-Orient Express Silenseas - שמשקלה 25,600 טון, אורכה 220 מטר ועם קיבולת של 120 נוסעים - יהיו 54 סוויטות בגודל ממוצע של 70 מ"ר, כולל סוויטה נשיאותית המשתרעת על שטח עצום של 1,415 מ"ר. עוד יהיו בסיפון, שתי בריכות שחייה, מסעדות, בר, ספא ואמפיתאטרון.
בשנת 2027 צפויה לצאת לים הספינה השנייה של האוריינט אקספרס, בדיוק באותו פורמט.
סבסטיאן באזין, יו"ר ומנכ"ל Accor: "עם Orient Express Silenseas, אנחנו מתחילים פרק חדש בהיסטוריה שלנו - לוקחים את החוויה והמצוינות של טיולי יוקרה ומעבירים אותם לים. יאכטת מפרש יוצאת דופן זו, עם שורשים בהיסטוריה של אוריינט אקספרס, תציע שירות שאין שני לו וחללי עיצוב מעודנים, המזכירים את תור הזהב של הפלגות מיתיות. ספינה אולטרה-מודרנית זו תחולל מהפכה בעולם הימי עם טכנולוגיה חדשה כדי לעמוד באתגרי הקיימות של היום. הספינה נועדה להפוך חלומות למציאות".
לורן קסטינג, מנכ"ל Chantiers de l'Atlantique החברה שבונה את הספינה: "עם מכתב הבנות חתום לבניית שתי ספינות, אנחנו גאים לבשר על עידן חדש בתעשיית בניית הספינות עם Silenseas. קונספט זה נולד במשרדי העיצוב שלנו בשנת 2018 והוא תמצית החידוש שלנו בתחום האדריכלות הימית. בנוסף, התקנת 3 תרנים - SolidSail, מערכת הנעת רוח מהפכנית עבורה פיתחנו ובדקנו אב טיפוס ראשון, תתרום משמעותית להנעת הספינה. בשילוב עם מערכת הנעה היברידית הפועלת על גז טבעי נוזל (LNG) הספינה תהפוך בכך לספינת הדגל מבחינת תפעול ועיצוב ידידותיים לסביבה".
שיעור בהיסטוריה: כך קיבל המייסד את ההשראה לרכבת האגדית
בשנת 1867 עלה היזם הבלגי ז'ורז' נגלמקרס (Nagelmackers) על הספינות הטרנס-אטלנטיות המקשרות את אירופה לאמריקה ויצא למסע גילויים לארצות הברית. מוקסם מהפאר של סירות הענק הללו, המייסד האגדי של רכבות האוריינט אקספרס, חקר את הסוויטות, חווה את הסצנה החברתית במסעדות ואת האווירה הייחודית של הטרקלינים, הספריות ומקומות הבילוי בסיפון. חוויות אלה יהוו מאוחר יותר את ההשראה להשקת הרכבת האגדית והיוקרתית שלו ב-4 באוקטובר 1883: האוריינט אקספרס.
באחרונה הרכבת המפורסמת עשתה קאמבק - הודיעה על חזרה בגרסה מחודשת עם ה"אוריינט אקספרס - לה דולצ'ה ויטה", שתצא לנסיעות אך ורק בתוך איטליה בשנה הבאה, 2025. כמה תשלמו? לא מעט בכלל. מרבית המסלולים ללילה אחד מתחילים ב-3,802$ לאדם בחדרי הדלוקס ו-5,105$ לאדם בסוויטה. כאמור, כל היציאות של הרכבת יחלו באביב 2025. בסך הכל בעונת האביב תעבור הרכבת 16,000 ק"מ של נסיעה.