משבר התעופה: חברות השייט מגיבות לביטולי טיסות נוכח המצב ומאפשרות דחיית קרוזים ללא קנס
בעקבות סגירת המרחב האווירי של ישראל, חברות הקרוזים מציעות פתרונות לישראלים שלא הצליחו להגיע לנקודת ההפלגה. לקוחות יוכלו לדחות הפלגות או לקבל שוברים – בהתאם למדיניות החברה

בעקבות המצב הביטחוני וסגירת המרחב האווירי של ישראל, לקוחות רבים שנערכו לצאת לקרוז, נאלצו להישאר רק עם החלום עקב השבתת נתב"ג.
מאחר והקרוזים עצמם מתקיימים כסדרם מכיוון ומדובר בהפלגות בינלאומיות, להלן מדיניות הביטולים של נציגי החברות בישראל:
מדיניות הביטולים של MSC Cruises
נכון לאתמול (ב'), ללקוחות שטיסתם בוטלה בין התאריכים (13 עד 17 יוני 25) ועקב כך לא הצליחו להגיע להפלגתם בתאריכי יציאת הפלגה 14 עד 17 ליוני 25, מתאפשרת דחיית הפלגה על פי התנאים הבאים:
א. תאריכי הפלגה חלופית: עד 9 חודשים מתאריך תחילת ההפלגה הנוכחית.
ב. אותה קטגוריית חדר.
ג. אותה רמת חוויה.
ד. אותו מספר לילות.
ה. מחיר הפלגה החדשה הנו עד למחיר המקסימלי ששולם להפלגה המקורית (במקרה של מחיר גבוה יותר ישולם ההפרש). במקרה של מחיר נמוך יותר (הפלגות בערך כספי נמוך יותר) או בגין אי ניצול הטבה זו. לא יינתן כל זיכוי כספי או אחר.
"כרגע עדיין לא ניתן לבצע את הדחייה ואנו בהמשך נפרסם ממתי זה יתאפשר. כמו כן, נעשה מאמץ לאפשר זמן מספיק להתארגנות על תאריך חלופי", נמסר מהחברה. עוד נמסר כי "עקב מספר הרב של לקוחות, נבקשכם לא להתקשר ולהתעדכן כאן באתר בו נפרסם כל עדכון מיד עם קבלתו. מאחלים לכולנו לעבור את זה מהר ככל האפשר".
מדיניות ביטולים של רויאל קריביאן
קבלת שובר זיכוי למימוש של 12 חודשים.
מדיניות ביטולים של חברת קוסטה
כל נוסע אשר יבטל מועד השייט שלו עד ה-30 ביוני כולל, יקבל קרדיט לשייט עתידי עם החברה המלאה מלאה השייט. את נפח הקרדיט ניתן יהיה לממש בהפלגות החברה שיצאו עד סוף נובמבר 2026.
למי שרוצים כבר לבטל את ההזמנות שלהם שאמורות לצאת בשבוע הבא, יש לשלוח מייל בקשה במייל חוזר. בינתיים בוטלו כל ההזמנו של שבוע זה עד לתאריך 21 ביוני כולל.
לאלו שמועד הפלגתם בחודש יולי והלאה, יגיע עדכון בהמשך להתפתחויות המצב הבטחוני. נכון לעכשיו , דמי הביטול לי מדיניות החברה המצורפת במייל זה.
"חברת השייט קוסטה שולחת כי מחשבותיה עם הישראלים בעת הזו ומביעה את התחשבותה", נמסר מחברת מד קרוזס, הנציגה הבלעדית של חברת השייט בישראל.
מדיניות הביטולים של קרוזים שנמכרו דרך חטיבת הקרוזים באמסלם תיירות ונופש
פזית בר עוז, מנכ"לית חטיבת הקרוזים באמסלם תיירות ונופש: "כחברת תיירות הפועלת באחריות ובשקיפות, אנו כפופים למדיניות הביטולים של חברות השייט השונות. נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ולעדכן את לקוחותינו בכל שינוי ומקווים לימים שקטים ורגועים לכולנו".
כך למשל, חברת NCL הודיעה כי בשל המצב, החל מיום 13.06.2025 וכל עוד השמיים סגורים, ינפיקו ללקוחות שובר שווה ערך (בדולרים) לעלות ההפלגה אותה הוא רכש. השובר הינו אישי על שם הלקוחות ותוקפו יהיה לשנה מרגע הנפקתו.