צעירים עולים לסיפון: הקרוזים הופכים ללהיט של דור ה-Y וה-Z
חופשות קצרות, טכנולוגיה מתקדמת ואינסוף תוכן לאינסטגרם - דו"ח חדש של איגוד הקרוזים הבילנאומי קובע: כך הפכו הקרוזים לאטרקציה החדשה של צעירים מכל העולם

אם עד לא מזמן קרוזים נחשבו לתחביב של פנסיונרים, היום התמונה משתנה במהירות. דו"ח חדש של איגוד הקרוזים הבינלאומי - (CLIA (Cruise Lines International Association לסיכום שנת 2024, קובע שכ-36% מהנוסעים באוניות הקרוזים הם בני דור ה-Y וה-Z, שמעדיפים הפלגות קצרות, ספינות חכמות ואינסוף תוכן לאינסטגרם.
עיקרי דו"ח "State of the Cruise Industry Report" 2025:
בשנת 2024 הפליגו34.6 מיליון נוסעים - עלייה של9.3% לעומת 2023 ו-16% לעומת 2019 (לפני הקורונה). מתוכם, 20.53 מיליון נוסעים בצפון אמריקה, 8.44 באירופה, 4.03 מיליון באסיה ו-1.17 מיליון בדרום אמריקה.
בשנת 2025 צפויים להפליג 37.7 מיליון נוסעים ב-310 אוניות פעילות.
82% מהנוסעים שיצאו לקרוז - יצאו שוב.
הגיל הממוצע של הנוסעים עומד על46.5 שנים, אך 36% מהנוסעים הם בני פחות מ-40.
31% מהנוסעים בשנת 2024 יצאו לקרוז הראשון שלהם.
82%מהנוסעים מתכננים לעלות שוב על סיפון בקרוב.
12% יצאו לקרוז לבד (Solo Travel).
28% מהנוסעים יצאו לקרוז רב דורי של כמה דורות יחד (סבים, הורים, ילדים, נכדים).
ענף הקרוזים שואף להגיע ל-net‑zero עד 2050, תוך השקעה בטכנולוגיות מתקדמות ותפעול יעיל.
כיום, 61% מהאוניות של חברות הקרוזים החברות באיגוד CLIA מחוברות לרשת חשמל בנמל תוך שאיפה ל‑72% ב-2028.
כ‑60% מהנוסעים ישנים לפחות לפני או אחרי ההפלגה בעיר הנמל, וחיזקו את הכלכלה המקומית.
סיכום המגמות המרכזיות לקרוזים:
צמיחה מתמשכת: חזרה לממדים גדולים, עם צפי ל‑37.7 מיליון נוסעים.
גיוון בקהלים: יותר צעירים, יותר נוסעי סולו ונוסעים רב‑דוריים.
התמחות ופילוח: הענף מתרחב למטיילים יוקרתיים והרפתקנים.
קיימות: השקעה בנמל חשמלי ודלקים ידידותיים לסביבה.
השפעה כלכלית משמעותית: יצירת מקומות עבודה ותמיכה בכלכלות מקומיות.