אא

צעירים עולים לסיפון: הקרוזים הופכים ללהיט של דור ה-Y וה-Z

חופשות קצרות, טכנולוגיה מתקדמת ואינסוף תוכן לאינסטגרם - דו"ח חדש של איגוד הקרוזים הבילנאומי קובע: כך הפכו הקרוזים לאטרקציה החדשה של צעירים מכל העולם

צעירים אוהבים קרוזים. צילום: shutterstock צעירים אוהבים קרוזים. צילום: shutterstock

אם עד לא מזמן קרוזים נחשבו לתחביב של פנסיונרים, היום התמונה משתנה במהירות. דו"ח חדש של איגוד הקרוזים הבינלאומי - (CLIA (Cruise Lines International Association לסיכום שנת 2024, קובע שכ-36% מהנוסעים באוניות הקרוזים הם בני דור ה-Y וה-Z, שמעדיפים הפלגות קצרות, ספינות חכמות ואינסוף תוכן לאינסטגרם.

עיקרי דו"ח "State of the Cruise Industry Report" 2025:

בשנת 2024 הפליגו34.6  מיליון נוסעים - עלייה של9.3%  לעומת 2023 ו-16% לעומת 2019 (לפני הקורונה). מתוכם, 20.53 מיליון נוסעים בצפון אמריקה, 8.44 באירופה, 4.03 מיליון באסיה ו-1.17 מיליון בדרום אמריקה.

בשנת 2025 צפויים להפליג 37.7 מיליון נוסעים ב-310 אוניות פעילות.

82% מהנוסעים שיצאו לקרוז - יצאו שוב.

הגיל הממוצע של הנוסעים עומד על46.5  שנים, אך 36% מהנוסעים הם בני פחות מ-40.

31% מהנוסעים בשנת 2024 יצאו לקרוז הראשון שלהם.

 82%מהנוסעים מתכננים לעלות שוב על סיפון בקרוב.

12% יצאו לקרוז לבד (Solo Travel).

28% מהנוסעים יצאו לקרוז רב דורי של כמה דורות יחד (סבים, הורים, ילדים, נכדים).

ענף הקרוזים שואף להגיע ל-net‑zero עד 2050, תוך השקעה בטכנולוגיות מתקדמות ותפעול יעיל.

כיום, 61% מהאוניות של חברות הקרוזים החברות באיגוד CLIA מחוברות לרשת חשמל בנמל תוך שאיפה ל‑72% ב-2028.

כ‑60% מהנוסעים ישנים לפחות לפני או אחרי ההפלגה בעיר הנמל, וחיזקו את הכלכלה המקומית. 

סיכום המגמות המרכזיות לקרוזים:

צמיחה מתמשכת: חזרה לממדים גדולים, עם צפי ל‑37.7 מיליון נוסעים.

גיוון בקהלים: יותר צעירים, יותר נוסעי סולו ונוסעים רב‑דוריים.

התמחות ופילוח: הענף מתרחב למטיילים יוקרתיים והרפתקנים.

קיימות: השקעה בנמל חשמלי ודלקים ידידותיים לסביבה.

השפעה כלכלית משמעותית: יצירת מקומות עבודה ותמיכה בכלכלות מקומיות.

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםCLIA

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: