אא

לשוט על בטוח: עם מה אסור לכם לעלות לסיפון האנייה?

מחקר שנערך גילה ששיעור הפשיעה על סיפונן של ספינות שייט נמוך פי 25 מאשר ביבשה. השיעור הנמוך הזה מיוחס, בין היתר, לשכבות האבטחה המחמירה באניות שתמנע מכם לעלות לסיפונן עם הדברים הבאים

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

ספינות שייט נחשבות לאחת החופשות היותר בטוחות הודות לשכבות על גבי שכבות של אבטחה מחמירה. עד כמה בטוחות? מחקר שערך בעבר הקרימינולוג ד"ר ג'יימס אלן פוקס, מצא שנתוני הפשיעה על סיפונן של ספינות שייט נמוכים פי 25 מאשר ביבשה. את השיעור הנמוך הזה מייחסים, בין היתר, לפרוטוקלי אבטחה מחמירים ומחלקות האבטחה המתוחכמות של חברות השייט הגדולות, המנוהלות בחלקן על ידי קציני אכיפת חוק מנוסים לשעבר (צבא ומשטרה), 24/7. 

ובמסגרת הקפדה זו, מה אסור לכם להעלות לסיפון האנייה מטעמי ביטחון?

סמים

סמים אסורים בתכלית האיסור בספינות שייט. חברות השייט מייחסות לנושא זה חשיבות עצומה ומפעילות חוקים נוקשים שבכוחם לשלוח נוסעים, באמצעות רשויות חוק מקומיות, למאסר ואף לעונש מוות, תלוי במדינה בה עוגנים. גם אם עולים ממדינה שבה השימוש במריחואנה, למשל, הוא חוקי, עדיין חל איסור מוחלט להביאו לשייט. ישנן חברות שייט שמפעילות בנוסף לאמצעים טכנולוגיים גם כלבים למציאת סמים בנמלי העלייה לספינה.

כלי נשק, זיקוקים וחומרי נפץ למיניהם

מטבע הדברים לא ניתן לעלות עם חפצים שכאלה לאניות. וגם אם נשיאת נשק היא חוקית במדינה בה עולים לאנייה ויש את כל האישורים הנדרשים, עדיין לא ניתן לעלות איתם לאנייה. גם חפצים עם פוטנציאל להפוך לנשק מחוץ לתחום. כמו בשדות תעופה, גם בספינות קרוז אסורים חפצים חדים, סכינים, תחמושת וכאמור כלי נשק מכל סוג שהוא. גם לא רובי צעצוע. ציוד ספורט דוגמת מחבטות בייסבול, מקלות הוקי וסקייטבורד, לא ניתן לעלות גם בשל הפוטנציאל שלהם להפוך לכלי נשק פוצעים. מאידך, ניתן לעלות עם קוצץ ציפורניים, מספריים קטנים וכיו"ב.

משקאות אלכוהוליים

למעט ביום העלייה לספינה שבו מותר לעלות עם בקבוק יין או שמפניה ברוב הקווים, כל שאר המשקאות האלכוהוליים אינם מורשים.

חומרים דליקים

כמו במטוס גם באנייה, שריפה היא עניין שלא מקלים בו ראש ולפיכך, לא ניתן לעלות עם חומרים דליקים מכל סוג שהוא החל מנרות וקטורת ועד פלטות חימום ושמיכות חשמליות.

חיות מחמד

נוסעים אינם רשאים לעלות לאניות עם חיות מחמד, למעט חיות שירות כמו כלבי נחייה. ישנן חברות שלא מאפשרות לעלות גם עם בעלי חיים המוגדרים חיות תמיכה רגשית מכל סוג.

בלי בעלי חיים. צילום: shutterstockבלי בעלי חיים. צילום: shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: