אא

על קרוז מאורגן שמעתם? המדריך המלא לפני שמזמינים

אז מה זה בעצם קרוז מאורגן, למי זה מתאים והאם יקר או זול יותר בשורה התחתונה? פנינו לגיא רווה, מנכ"ל חברת מסעות המתמחה בקרוזים מאורגנים, לספק תשובות לכל השאלות

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

"קרוז מאורגן הוא כמו טיול מאורגן לכל דבר ועניין, רק בספינה", מסביר גיא רווה, מנכ"ל חברת מסעות, המתמחה בקרוזים מאורגנים.

מה עוד כדאי לדעת על קרוזים מאורגנים בליווי מדריך ישראלי צמוד? רווה עם כל התשובות:

במה קרוז מאורגן שונה מקרוז רגיל?

מעניק חסכון משמעותי בזמן ונוחות. כלומר, אין צורך לטרוח על הזמנת כל אחד ממרכיבי הטיול בנפרד (טיסות, העברות, שייט וסיורי חוף וגם ויזות אם נדרש). כמו כן, בקרוז מאורגן סיורי החוף מתבצעים באוטובוס פרטי הייחודי לקבוצה בליווי מדריך ישראלי בנוסף למדריך המקומי, ללא תשלום נוסף. סיורי חוף בקרוז רגיל שאינו יוצא מחיפה, הם באנגלית בלבד. במאורגן, גם בעברית. בטיול שייט מאורגן ניתן ליהנות לצד פינוקי האונייה ופעילויותיה הרבות, גם מפעילויות ייחודיות לקבוצה, בהן מפגשים חברתיים, בילוי משותף בערבים והרצאות.

זאת ועוד, קרוז מאורגן מעניק טיפול בבקשות מיוחדות בנוגע לארוחות לכל אורך הטיול: ארוחות ללא גלוטן, צמחוני, טבעוני, ללא מלח וכיו"ב בתיאום מראש. דבר נוסף, הטיסות והנסיעות מתוכננים בקפידה לניצול מירבי של הזמן וללא ימים חופשיים. אוזניות אישיות כלולות בכל הטיולים, להקלת השמיעה ללא צורך להצטופף. גודל הקבוצה לא עולה על 33 איש.

למי קרוז מאורגן מתאים?

בגדול, קרוז מאורגן מותאם לכל שכבות הגיל אך בסופו של דבר זה עניין של העדפה. בשנה האחרונה אנחנו עדים לגידול משמעותי בהיקפי המכירות של קרוזים מאורגנים למשפחות שגילו את הנוחות והפינוק שבטיול מסוג זה באפס מאמץ בספינה. כמובן שמגמת הקרוזים המאורגנים מבוקשים גם בקרב נוסעים בגיל השלישי וכאלה המעוניינים שיובילו אותם ליעדים שקשה להוציא לפועל באופן עצמאי. ללא ספק, בקרוז מאורגן יש משהו מאוד נוח שמקנה את האפשרות להתרווח ולדעת שאתם בידיים טובות ושאפשר לשחרר את המושכות וליהנות.

מדוע זה מתאים למשפחות?

קרוזים למשפחות אטרקטיביים כי הם כוללים הכל, חוץ משופינג, ביטוח בריאות וחבילת גלישה. אין צורך לדאוג לשום דבר. בניית המסלול, סיורים מותאמים לילדים בשפה העברית, אוטובוס צמוד, כניסה לאטרקציות המיועדות לילדים וכמובן, ספינה מפנקת עם מגלשות מים ואטרציות מטורפות - הכל מוזמן ומטופל מראש. כמובן שעבור הילדים גם חברתית השהות בקבוצה עם משפחות נוספות, מגבשת ופותחת הזדמנויות ליצירת חברויות חדשות.

מה כוללת עלות קרוז מאורגן?

כוללת הכל וידועה מראש: טיסות, העברות, כניסות לאתרים, אוזניות שמע, ארוחות, טיפ לנותני שירות, הוצאת ויזות במידת הצורך, סיורי חוף עם אוטובוס ומדריכים מקומי וישראלי צמודים. למעשה, קרוז מאורגן דומה במרכיביו לכל טיול מאורגן עם מדריך שיוצא מהארץ עם הקבוצה בטיסה. קרוז מאורגן כולל גם לינה לילה קודם לפני היציאה לקרוז בעיר ממנה מפליגים, כדי להימנע מעיכובים.

האם קרוז מאורגן יקר יותר מקרוז רגיל על בסיס הכל כלול?

קרוז מאורגן כולל הכל, ובהסתכלות כוללת מאפשר חיסכון כספי, בעוד בקרוז עצמאי הכל כלול בספינה עצמה ומחייב הזמנת מרכיבים נלווים מסביב כגון טיסות, העברות, ארוחות, תחבורה, כרטיסים לאטרקציות, סיורי חוף (שלרוב משמעותית גבוהים לרכישה באנייה) ועוד. על פניו קרוז מאורגן נראה יקר יותר מבחינת תמחור, אך אם משווים נכון ומפרקים את כל מרכיבי הטיול, נלמד שבשורה התחתונה בדרך כלל הזמנה עצמאית תהיה יקרה יותר. מחירי הקרוזים המאורגנים הם סופיים וכוללים את הכל בתכנית הטיול ללא הפתעות.

קרוז רגיל נותן מענה רחב של הכל כלול, אז למה שארצה לצאת לקרוז במסגרת מאורגנת?

שוב, קרוז רגיל מספק מענה של הכל כלול על הסיפון ולשייט בלבד, בעוד שקרוז מאורגן מספק בנוסף גם את כל המסביב. מעניק ערך מוסף הן מבחינת תכנים, הרצאות והעשרה והן מבחינה חברתית. יוצר גיבוש לקבוצה ותורם להרחבת המעגלים החברתיים שכן, מטיילים לכל אורך הטיול מבלים יחדיו ויוצרים חוויות ונושאי עניין משותפים. בקרוז זה אין ימים חופשיים, כך שישנו מיצוי מקסימלי של הזמן.

האם קרוז מאורגן תורם יותר לתחושת הביטחון?

נוסעים רבים מספרים שהעובדה שהם שוהים בספינה מאובטחת עם אותם האנשים, יורדים לסיורי חוף ביעדים מבוקשים ועולים עמם שוב לסיפון, עושה את ההבדל במיוחד בימים אלו. מעין קפסולה שמחזקת את תחושת הביטחון הכוללת, במיוחד ובדגש על מדינות אירופה.

איזה סוגי חדרים ניתן להזמין בקרוז מאורגן?

בקרוז מאורגן אפשר להזמין את כל סוגי החדרים שיש לספינה להציע. החדרים הכי פופלארים הם חדרי המרפסת. כמובן שהחדר הכי זול הוא החדר הפנימי ואחריו חדר עם חלון. למעוניינים אפשרי גם להזמין חדרי סוויטות. 

האם יש בקרוז מאורגן גם ימים חופשיים?

למעט הימים בהם אין עגינה, כל הימים מלאים בתוכן ובפעילויות. בימים מלאים בים הקבוצה תהנה מהמתקנים הרבים שיש לספינה להציע. 

מהם הקרוזים המאורגנים המבוקשים ביותר?

קרוזים למזרח הרחוק כולל יפן, טיולים לאוסטרליה ולניו-זילנד, קרוזים לניו אינגלד בתקופת השלכת. קרוזים מאורגנים לצפון אירופה - הפיורדים הנורוובגים והכף הצפוני, הים הבלטי וקרוז מאורגן לאיסלנד. מבוקשים גם קרוזים מאורגנים לאיים כמו האיים הבריטים, האיים הקאנרים והאיים האקזוטיים של האוקיינוס ההודי. לצידם מוצעים קרוזים ייחודים חד פעמיים בשנה, כדוגמת הקרוזים למפרץ ביסקאיה או הים הטיראני, שהם פחות שכיחים והם מתמלאים במהירות רבה מרגע שיווקם.

בשורה התחתונה, קרוז עצמאי או קרוז מאורגן?

שניהם מומלצים ומציעים חוויה מפנקת ובלתי נשכחת. קרוז מאורגן מקנה שקט נפשי והתמסרות לחופש מבלי לדאוג לפרטים מסביב כשהעלות הסופית ידועה מראש. קרוז עצמאי הוא אופציה נהדרת גם כן, כשהיתרון העיקרי בו הוא גמישות. יחד עם זאת, הוא כן דורש השקעה בהתארגנות ובהזמנת מלונות טרם היציאה להפלגה, תכנון הטיול בתחנות העגינה (במידה ולא מצטרפים לסיורי החוף מטעם הספינה). ישנם נוסעים שנהנים מתהליך זה ורואים בכך נדבך קריטי לתכנון הטיול, לכן לקהל זה נמליץ להשאר בקטגוריה זו.

גיא רווה, מנכ''ל חברת מסעות. צילום: יחצגיא רווה, מנכ''ל חברת מסעות. צילום: יחצ

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםמסעות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: