אא

בלי פקקים: ירידה של 50% בכניסה לנמלי הים בישראל

כחודש לאחר פתיחת שלושה רציפים חדשים למטען כללי בנמל חיפה, הצטמצם זמן ההמתנה של אניות מ-45 ל-21 אניות. מנכ"ל הנמל: "שמח שהציוד החדיש ומסירות העובדים שלנו סייעו להפחתה משמעותית של זמני ההמתנה מחוץ לנמלי ישראל"

נמל חיפה. צילום רחפן גיאודרונס נמל חיפה. צילום רחפן גיאודרונס

ירידה דרמטית נרשמה בתור של האניות הממתינות מחוץ לנמלי ישראל לפריקת מטען כללי. כך נמסר מנמל חיפה. 

עוד נמסר כי הירידה היא כתוצאה מפתיחת שלושה רציפים חדשים לפריקת מטען שמגיע באניות ייעודיות ולא במכולות, בעיקר חומרי גלם לתעשייה ולענף הבנייה. הירידה היא של למעלה מ-50%: מ-45 אניות מטען כללי בסוף ינואר ל-21 אניות כיום. יצוין כי במהלך החודש אניות רבות שהמתינו בתור לנמלים אחרים עברו לרציפים החדשים שנפתחו בנמל חיפה.

עוד נמסר כי פתיחת 3 הרציפים החדשים הינה בשורה משמעותית לנמל חיפה ולשוק פריקת המטענים הכלליים בישראל. שניים מהרציפים נמצאים במתחם קישון מערב והשלישי בקישון מזרח, והם נפתחו תוך הקדמה של עבודות שיקום הרציפים שבוצעו בשיתוף פעולה מלא עם חברת נמלי ישראל, וסיום ההצטיידות בעגורנים עבור רציפים אלה. הרציפים בקישון מערב מתופעלים באמצעות חמישה עגורני חוף חדשים ומתקדמים ברמה עולמית המצוידים בזרוע כפולה (Double-Jib) ומתוכננים לטפל במטענים במשקל של עד 50 טון ובעלי רדיוס עבודה מרבי של 34 מטר".

הרציף השלישי ממוקם במתחם קישון מזרח, והפעלתו הושלמה החודש עם כניסתו לשירות של עגורן הידראולי חדיש, היחידי מסוגו בישראל. עגורן זה, מיועד לטיפול במטענים כבדים כולל תפזורת, ומתמחה בהטענת גרוטאות ברזל. העגורן כולל מערכת הפעלה משולבת המאפשרת עבודה על רשת החשמל או באמצעות גנרטור. הציוד המדובר נרכש בסכום של עשרות מיליוני יורו.

דוד כהן, מנכ"ל נמל חיפה בפועל: "עם פתיחת הרציפים החדשים, אניות מטען כללי רבות ניצלו את ההשקעה המשמעותית שביצענו ובחרו בנמל חיפה בכדי לפרוק את המטען הכללי שלהם ביעילות ובמהירות. אני שמח שהציוד החדיש ומסירות העובדים שלנו סייעו להפחתה משמעותית של זמני ההמתנה מחוץ לנמלי ישראל".

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נמל חיפה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: