אא

על מכירה פומבית של חדרים באניות קרוז שמעתם?

איך לבחור חדר באנייה ומה מקבלים בו? מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים חדר זול יותר בלי מרפסת? והאם תנודות הים מורגשות בזמן שישנים? אייל סולומון, מנהל הפיתוח עסקי של חברת נוורוויג'ן קרוז ליין (NCL) בישראל, משיב

צילום: יחצ NCL צילום: יחצ NCL

כמו בבתי מלון ביבשה, כך גם בלב ים לחדר בו מתארחים בקרוז יש חשיבות גדולה. חדר עם או בלי מרפסת, גודל חדר, קטגוריה, קומה ועוד. פנינו לאייל סולומון, מנהל הפיתוח העסקי של חברת נוריגי'אן קרוז ליין (NCL) בישראל, לעשות לנו "סדר בחדר":

איך בוחרים חדר ומה בדיוק מקבלים בו?

כשמתכננים קרוז יש לדעת שבחירת החדר היא חלק החשוב בחוויה הכוללת. באניות קרוזים יש כמה סוגי חדרים, ומחירם משתנה בהתאם למיקומם באנייה. הקהל בישראל מעדיף בדרך כלל הזמנת חדר עם מרפסת הפונה לים. חברות השייט מציעות מגוון חדרים מחדרי יחיד פנימיים, דרך חדרים עם מרפסת וירטואלית ועד לסוויטות שיכולות להגיע לגודל כולל של למעלה מ-600 מ"ר.

מה חשוב לבדוק אם מזמינים חדר בלי מרפסת?

מרבית הנוסעים יעדיפו חדר הממוקם במרכז האנייה. חשוב לזכור, כשרוכשים שייט רוכשים קטגוריה ולא קומה. אותה הקטגוריה יכולה להופיע במספר קומות. בהיצע יש חדרים עם מרפסות וסוויטות מרווחות יותר. חשוב כמובן לקחת בחשבון את התקציב והצרכים האישיים. אם אתם מתכננים להיות הרבה מחוץ לחדר, ליהנות מהסיפון ומפעילויות באניה, תוכלו להסתפק בחדר פנימי המשמש רק ללינה ולהוזיל עלויות. חדר פנים עשוי להיות בסדר, אבל רצוי לברר מה גודל החדר לפני שמזמינים. מי שמתכנן לחזור לחדר באמצע היום למנוחה, עדיף חדר גדול יותר עם מרפסת.

צילום: NCLצילום: NCL

צילום: NCLצילום: NCL

מה זה בדיוק אומר מכירה פומבית של חדרים?

לעיתים חברת השייט נותרת עם חדרים שלא נמכרו. במקרה כזה החברה שולחת ללקוחות אימייל שבו הם יכולים לקחת חלק במכירה פומבית על חדר שעשוי להיות משודרג יותר מזה שהזמנתם במחיר ששילמתם מראש.

אם רוצים לטייל לבד, צריך לשלם על חדר לשניים?

לא. ב-NCL למשל ניתן להזמין חדרי סולו לאדם אחד בלבד. ישנה עלייה בביקוש של מטיילים עצמאים שאוהבים לטייל לבדם ונהנים מהשקט ובבחירת המסלול שמתאים עבורם, תוך אפשרות לפגוש על הסיפון עוד אורחי סולו המטיילים לבדם.

כמה שקעי חשמל יש בחדרים?

לכל אנייה יש צורת שקעים שונה, תלוי מאיזו מדינת ייצור הן. יש לברר אצל סוכן הנסיעות מהו המתח החשמלי (וצורת השקעים) באנייה למקרה של שימוש באביזרים חשמליים. ישנן אניות שישנו בחדר רק שקע אחד, כך שאם אתם נופשים בזוג עדיף גם להביא גם מפצל.

האם מורגשות תנודות ים בחדרים ובכלל? ומה באשר למחלת ים?

תנודות בחדרים ובכלל בכל האנייה מורגשות על פי רוב בסופות או בגלי ים ממש גדולים. חברות קרוזים משקיעות במערכות מייצבות שעוזרות להפחית משמעותית תנודות ולשמור על חווית הנסיעה שלכם כמה שאפשר. אם הים לא סוער, לא מרגישים כלל בתנועה כך שהסיכוי לחלות במחלת ים הוא קלוש. התייעצו עם רופא לתרופות נגד בחילה ורכושו אותם ליתר ביטחון כי במידה ומתגלה רגישות, עדיף להשתמש בתרופות נגד בחילות שנרכשו מראש עוד בארץ מאשר לקבל טיפול רפואי באוניה בתשלום.

מדוע חשוב להיות צמודים תמיד למפתח החדר?

למפתח החדר מספר תפקידים משמעותיים. פרט לעובדה שהוא פותח את דלת החדר, הוא משמש גם ככרטיס אשראי נטען שאיתו ניתן להזמין שתייה חריפה שלא כלולה במחיר הקרוז וכן, ספא, מסעדת נושא וכיו"ב. את היתרה בכרטיס ניתן לראות בטלוויזיה שבחדר או באפליקציה של חברת הקרוזים. זה פתרון נוח ויעיל המאפשר להסתובב בלי ארנק בכל מקום. בנוסף, הכרטיס הוא גם יציאה וכניסה מהאנייה ולכן, כשעוגנים בנמל חוף, עליכם לקחת אותו איתכם על מנת שתוכלו לעלות חזרה לאנייה כי בכרטיס הדיגיטלי מופיעה גם תמונתכם לזיהוי.

אייל סולומון. צילום: יחצ NCLאייל סולומון. צילום: יחצ NCL

סולומון: "רצוי לבצע הזמנה מול סוכן נסיעות ישראלי, כך שתמיד יש כתובת ואם יש שאלה או בעיה, יש למי לפנות. היו מקרים של לקוחות שהזמינו דרך סוכנים במדינות אחרות ובעת צרה לא קיבלו מענה ו/או החזר".

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםNCL

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: