אא

מה באמת חשוב לדעת לפני שמזמינים קרוז? המדריך המלא לקרוזיונר המתחיל

מתכננים את הקרוז הראשון שלכם אך לא יודעים כמה זמן מראש כדאי להזמין, איזו ספינה, לאיזה יעד, מה לארוז לקרוז ועוד? פנינו לרונית אפרגן אלמליח, מנהלת מחלקת שייט בחברת מד קרוזס, נציגת המכירות בישראל של חברות השייט העולמיות פרינסס, קוסטה וקרניבל, להשיב על כל השאלות החשובות לקרוז מוצלח

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

1. ברוב המקרים הזמנה מוקדמת עדיפה על הרגע האחרון

אחת השאלות הפופולאריות היא האם להזמין קרוז זמן רב מראש (בין חודשים לשנה ויותר) או לחכות לרגע האחרון. במרבית המקרים, הזמנה מוקדמת משתלמת יותר שכן גם תשלמו פחות (לעיתים בעשרות אחוזים) וגם תבטיחו לעצמכם את זמינות החדרים הטובה ביותר. במקרים רבים גם ניתן להוזיל הזמנה קיימת אם המחיר ירד בהמשך.

לא מן הנמנע שברגע האחרון חברות השייט נותרות עם חדרים פנויים והן מציעות אותם במחירים מוזלים ומשתלמים יותר, אבל אז יכול להיות שהטיסות יהיו יקרות יותר ושמיקום החדרים לא יהיה ידוע מראש.

2. בחירת יעד

חברות השייט מציעות קרוזים בכל העולם החל מ-2 לילות ועד 100 ימים ויותר. ההמלצה היא להתנסות בשייט שלא יעלה על 7 ימים, כדי להתרשם מהקונספט, בתקווה שתישארו עם טעם של עוד. רוב ההפלגות המוזמנות ע"י ישראלים (לפחות שליש מהן) הן בים התיכון כולל איטליה, ספרד וצרפת, כאשר נמלי היציאה הם לרוב ברצלונה או רומא. יעד פופולארי שני הוא הפלגות אירופה הצפונית הכוללות את הפיורדים הנורבגים, האיים הבריטיים, הערים הבלטיות ואיסלנד שיוצאות לרוב מלונדון או קופנהגן. יעד פופולארי שלישי, הם האיים הקריביים עם הפלגות ממיאמי או אורלנדו ולאחריו אלסקה, יפן, דרום אמריקה ואוסטרליה עם ניו זילנד.

3. בחירת סוג החופשה הנכונה

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית עם ילדים, חשוב לחפש אונייה שיש בה מועדוני ילדים, בריכות ופארק מים ועוד אטרקציות לילדים. אם אתם זוג שמחפש חופשה שקטה יותר, חפשו חברה סולידית עם דגש על אירוח אלגנטי.

4. מומלץ לבדוק עלות כוללת לפני ביצוע ההזמנה

יש לקחת בחשבון שהקרוזים לא יוצאים מישראל ולכן בחישוב העלות הכוללת של הטיול יש לכלול את עלות הטיסות וכן את עלות ההסעה לנמל המפליגים ביום תחילת וסיום השייט. כמו כן, המלצה חמה היא להגיע למקום הנמל ממנו מפליגים לפחות יום אחד לפני בכדי להימנע מעיכובים ואז תצטרכו גם לינה במלון. ישנו גם תשלום דמי תשר באונייה. התשלום הוא סביב 15 דולר לאדם ליום הפלגה והוא מתווסף אוטומטית לחשבונכם באונייה. הסכום הכולל מחולק באופן יחסי לצוות שירות החדרים, חדר האוכל, צוות המטבח, בידור, שירות הלקוחות ועוד, וכך תוכלו לחוש נעימות מהשירות האדיב שתקבל במהלך השייט.

5. סיורי חוף / טיולים בנמלי העגינה

הטיולים היבשתיים בנמלי העגינה מאורגנים בשיתוף חברות חיצוניות מקומיות. בכל נמל בו תעגנו יש מגוון רחב של טיולים במחירים שונים, באורכים שונים ובדרגות קושי שונות. ניתן להזמינם מראש ולהבטיח זמינות או בעמדה ייחודית באונייה. כל אלה מצוינים ובמפורט במסלול הטיול באתרים הרשמיים של החברות. היתרון הוא שהם מתחייבים לחזרה בזמן לאונייה ובמקרה איחור האונייה תמתין לטיולים המאורגנים מטעמה בלבד.  אך הזמנת הטיולים בנמלי העגינה אינה חובה. תמיד קיימת האפשרות לטייל באופן עצמאי. בנמלים פופולאריים, אף יחכו לכם ביציאה מהטרמינל סוכנים מקומיים שיציעו טיולים מהנים לנקודות החמות במחירים אטרקטיביים.

6. ודאו שכל המסמכים הנדרשים ברשותכם

הקפידו לעשות את הצ'ק אין ולהדפיס את תגי המזוודה עוד לפני היציאה להפלגה ובכך לחסוך זמן טיפול והמתנה בטרמינל העלייה. בדקו שאיות השמות המופיעים בכרטיס העלייה לאוניה זהה לאיות המופיע בדרכונכם. ודאו שהדרכון בתוקף לפחות כשישה חודשים ממועד החזרה. בדקו שבמידה ויש צורך בכך, ברשותכם אשרות כניסה לכל היעדים אליהם תגיעו במהלך ההפלגה. לעיתים, יש צורך באשרה המאפשרת יותר מכניסה אחת. בנוסף, אנו ממליצים על ביטוח נסיעות.

7. מה לארוז לחופשת קרוז?

לקרוזים בחודשי הקיץ חשוב להצטייד בלבוש מתאים כמו בגד ים, כובע וקרם הגנה, אבל שימו לב שהאונייה ממוזגת ולכן עלול להיות קר באזורים הפנימיים וקריר בערב על הסיפון. מומלץ על ז'קט או עליונית לבילוי ברחבי האונייה. ברוב ימי ההפלגה קוד הלבוש הוא נינוח, אך יהיו ערב אחד או שניים (תלוי באורך ההפלגה) בהם תינתן לכם ההזדמנות להציג את מיטב מחלצותיכם. לאלו מכם שיעדיפו ללבוש לבוש נינוח יותר בערבים אלו, ישנה מסעדה בשירות העצמי הפתוחה בכל ערב בה האווירה משוחררת יותר.

8. אינטרנט

באונייה קיימת רשת אלחוטית - Wi-Fi הזמינה בכל האזורים הציבוריים והחדרים לטובת הטלפונים או המחשבים הניידים. כמו כן, עמדות אינטרנט במחשבים נייחים קיימות במרבית האוניות. שירות זה מחויב בתשלום ולכן אנו ממליצים שתתעדכנו בחבילות האינטרנט המוצעות ובכך תחסכו עלויות.  

9היכרות עם האונייה ביום הראשון

אחרי שהשארתם את המזוודות בטרמינל ועליתם לאונייה, תתמקמו כמה דקות בחדר (לעיתים למזוודות ייקח קצת זמן להגיע) ואז תוכלו ללכת לאכול. לאחר מכן, מומלץ לסייר באונייה, להכיר את הסיפונים השונים, האולמות, הברים והמועדונים, הספא, הקזינו, המסעדות וגם החנויות. רוב הסיכויים שתופתעו לגלות ולראות את מגוון אפשרויות הבילוי. אם אתם חושבים שהלכתם לאיבוד חפשו מעלית, לידה בוודאי יש איור עם הסבר המתייחס למיקומכם המדויק.

10. הזמינו אצל יועץ שייט מנוסה  

הזמנת קרוז דורשת ידע וניסיון שכן היא טומנת בחובה מרכיבים רבים. חשוב לדעת את סוג החדר (גודל/מפרט מיטות/ללא חלון/מרפסת וכדומה) , מיקום החדר (ימין או שמאל ביחס לכיוון השייט למשל), הקירבה לאזורים ציבוריים, הנוף מהמרפסת, מה כלול בעלות ההפלגה, תוספת חבילות מוזלות בהזמנה מראש (שתייה, אינטרנט וכדומה), הזמנת העברות לנמל ההפלגה וממנו, האם יש הטבות מסוימות ועוד. מניסיון, פעמים רבות אנשים חסכו סכום מסוים בביצוע הזמנה באופן עצמאי באתרי אינטרנט זרים, אך לבסוף הפסידו הרבה יותר.

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםקוסטהקרניבל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: