אא

נהר המקונג בסטייל: קבלו הצצה לשייט נהרות בספינה מגה מפוארת

אחת הדרכים לחוות את קמבודיה, מהמדינות היותר מסקרנות באסיה, היא ב"אקואה מקונג" - ספינת נהר סופר שיקית ברמת 5 כוכבים עם תג מחיר שלא מבייש מלונות יוקרה בלוקיישנים הכי נחשקים בעולם. צפו

ספינת אקואה מקונג. צילום: shutterstock ספינת אקואה מקונג. צילום: shutterstock

ספינת הנהר ה-אקואה מקונג (Aqua Mekong) רק נראית מבחוץ כמו ספינה צה"לית. ברגע שעולים על סיפונה מיד מבינים שהיא רק נראית כמו אח"י חנית של חיל הים שעברה אדפטציה לחיים הטובים באזרחי.

מיץ פרי טרופי סחוט טרי צונן ומגבות לחות קרות קידמו את פנינו על הסיפון. וכך יקרה בכל פעם שנחזור מעוד סיור חוף ב-90% לחות של קמבודיה. גם את הנעליים ניקו לנו אחרי כל סיור בוצי/מאובק.

אקואה מקונג. צילום: shutterstockאקואה מקונג. צילום: shutterstock

בניגוד לבתי מלון/קרוזים קונבנציונאליים, כאן מקבלים חדרים בלי מפתח. "הרעיון הוא להשאיר דלתות פתוחות ולתת לכולם להרגיש כמו בבית. אבל, מי שרוצה יכול לבקש מפתח", נאמר לנו על ידי צוות הספינה. אף אחד לא ביקש וגם לא דיווח בהמשך על תחושת אי נוחות או על גניבה, רחמנא ליצלן.

אקואה מקונג. צילום: shutterstockאקואה מקונג. צילום: shutterstock

אחרי מנוחה, מתחיל האקשן. אזעקה מפלחת את השקט. אל דאגה, זה רק תרגיל. כולם עוטים אפודות כתומות ואצים לדק התחתון, שם מאופסנות סירות חילוץ. ואחרי שלמדנו מה עושים אם טובעים, עלינו לחדר המנוחה האלגנטי לקבלת הסברים על הצפוי לנו במהלך השייט. בכלל, זו ההתנהלות. מדי ערב מתכנסים לתדריך על הצפוי מחר: השכמה ב-07:00 בבוקר, ארוחת בוקר ויציאה לסיור חוף עם ספיד בואט המכונה skiff. לבחירה, ברגל או בדיווש ואפשר גם לשלב חתירה בקיאקים.

חוזרים לארוחת צהריים, שנ"צ ויציאה לעוד סיור. חזרה לפני רדת החשיכה לארוחת ערב, ולאחר מכן תדרוך וכך חוזר חלילה. 

אקואה מקונג. צילום: shutterstockאקואה מקונג. צילום: shutterstock

אחת הדרכים לחוות את קמבודיה, אחת המדינות העניות באסיה, היא ב"אקואה מקונג": ספינת נהר סופר שיקית של עד 40 נוסעים ברמה של 5 כוכבים עם תג מחיר שלא מבייש מלונות יוקרה בלוקיישנים הכי נחשקים באירופה. הספינה היפה הזו, שהושקה באוקטובר 2014, משייטת בנהר המקונג האדיר ומספקת חוויה אחרת. למה? כי מצד אחד, הספינה עוגנת בכפרים הכי עניים ומוכי יתושים לאורך המקונג ואגם הטונלה-סאפ המתפצל ממנו; ומצד שני, מציעה את כל מנעמי החיים און-בורד: 20 סוויטות שיקיות וממוזגות עם ובלי מרפסת, מיטת קינג סייז, מקלחת מרווחת עם זרם מים חלומי, מכונת אספרסו, wifi, ספא, חדר כושר, בר, ספרייה, חדר קולנוע, שכשוכית אינפיניטי וכיסאות שיזוף בדק העליון, חנות מזכרות (יקרה אש), שירותי כביסה, חדר אוכל מפונפן שמגיש אוכל קמבודי עם לוק מישלני משובח ובריא, כזה שעושה מקלחת טובה לקיבה; והשוס: 21 אנשי צוות עם תודעת שירות מטורפת. הם מתאמצים לזכור את שמכם הפרטי. ממרקים ומסדרים את החדר, כולל קיפול בגדים והחלפת מגבות, בכל פעם שמגיחים ממנו. בהתחלה זה מביך, אבל אחרי יום זה עובר. מתרגלים ותוהים איך ממשיכים הלאה בחיים בלי כל הטוב הזה. ועל זה נאמר בקמרית, אה קון טום טום (תודה רבה) לך אקואה מקונג, שהבאת אותי עד הלום. 

30 שניות על נהר המקונג ואגם טונלה סאפ

כ-60 מיליון בני אדם חיים לאורך נהר המקונג הזורם בקמבודיה ובמדינות השכנות וייטנאם, תאילנד, לאוס וגם במיאנמר וסין. הנהר האדיר הזה - 4,350 ק"מ אורכו - מדורג שביעי באסיה ו-12 בעולם ונחשב לעורק חיים הכרחי למיליוני בני אדם. מספק מים ומזון, מקור השקייה לגידולים חקלאיים וגם עורק תחבורה ומסחר. סביב אגם טונלה סאפ, המתפצל מנהר המקונג בשטחה של קמבודיה, חיים 6 מיליון בני אדם ב-1,158 כפרים על הקרקע וב-173 כפרים צפים בהם מצטופפים בתנאים לא תנאים 1.2 מיליון בני אדם. את הארוחה האחרונה שלהם הם אוכלים לפני שמחשיך בגלל המוני יתושים ושאר חרקים הנמשכים לאור ולאוכל. 

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שייט

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: