אא

שנה למלחמה: כך מתמודדים בענף השייט עם המצב הביטחוני המתמשך

קשה לדבר על קרוזים ועל הנאות החיים כשברקע מתחוללת מלחמה המציינת ביום העצוב הזה שנה שלמה. כך בכירים בענף הקרוזים מתמודדים עם "שגרה" בצל מלחמה

צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק

"בימים קשים יותר חווים ירידה"

אודי שנבל, מנכ"ל חברת סנורמה נציגת רויאל קריביאן בישראל

"כמו בכל השנה האחרונה שיש ימים יותר קשים, אז אנחנו מרגישים ירידה בביקושים. בימים 'שבשגרה' הביקושים עולים. בחודש האחרון 80 אחוז מההזמנות הם לשנת 2025 עם דגש על האנייה Allure of the Seas שתגיע אחרי שדרוג מאסיבי בפסח לברצלונה. מעבר לזה, הקאריביים ממשיך להיות היעד הראשי המוביל עם ביקושים מאוד גבוהים להפלגות של החל מ-3 לילות ועד 7 לילות".

"בטווח הקצר יש קושי מסוים"

איל אטיאס, מנכ"ל MSC קרוזס ישראל

"בטווח הקצר, יש קושי מסוים מול חלק מהלקוחות שהזמינו טיסות שבוטלו. יחד עם זאת, רוב הלקוחות הזמינו טיסות מחברות ישראליות או שמצאו פתרונות על ידי טיסה ליעד קרוב ומשם טיסת המשך ליעד הסופי ממנו מפליגים. בטווח הארוך, יש לא מעט הזמנות לשנה הבאה, באופן משמעותי יותר מאשר היו בתקופה המקבילה אשתקד (לפני שקלול נתוני 7 באוקטובר). ניכר שהלקוחות מקדימים להזמין השנה. לקצב ההזמנות יש קורלציה ברורה למצב: כשרגוע יחסית - יש עליה, וכשיש עלייה במתיחות - הקצב מתמתן. גורם נוסף שישפיע בעתיד על כמות וקצב ההזמנות לקרוזים היא כמות הטיסות שתמריא מנתב״ג ב 2025. בסופו של דבר, בהעדר הפלגות בינלאומיות מישראל כולם נדרשים לטיסה. מגמה נוספת הינה עלייה בהזמנות מחלקת היוקרה yacht club ומותג הפרימיום אקספלורה Explora Journeys שצובר תאוצה חיובית בישראל".

"ביטוח ביטול עוזר להתמודד עם האתגרים הביטחוניים"

רונית אפרגן אלמליח, מנהלת מחלקת שייט בחברת מד קרוזס

"עיקר הפעילות שלנו בימים אלו היא לשנת 2025, כך שאני לא יכולה להעיד בשלב זה על פגיעה ממשית בהזמנות עתידיות. מה שמסייע לנו מאוד להתמודד עם האתגרים הביטחוניים היא העובדה שחברת פרינסס אותה אנחנו מייצגים בארץ מציעה ביטוח ביטול המגן על החופשה המחזיר את מלוא העלות במקרה ביטול. גם חברת קוסטה מבטיחה קרדיט מלא לשייט עתידי במקרה של ביטול טיסה בשל המצב הביטחוני. לכן, גם אלו שהביעו חשש, מרגישים בטוחים יותר להזמין את החברות האלו".

"חווים ביקושים גם בצל המלחמה"

 פזית בר עוז, מנהלת חטיבת הקרוזים A-CRUISE בקבוצת אמסלם 

"אנו חווים כמות בקשות גדולה מאוד לקרוזים גם בצל המלחמה המתמשכת. רוב הבקשות הן ל-2025 וזאת בשל חוסר בטיסות ומחירים יקרים בטווח הקרוב. ניכר כי יש הבנה שהמערכה הולכת להיות ארוכה ואנשים מתכננים קדימה. יש הרבה בקשות לפסח וכבר לקיץ למשפחות ביולי אוגוסט".

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםסנורמהרויאל קריביאןאמסלם תיירותמד קרוזסמלחמה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: