אא

שומרים על הסביבה בלב ים: "חברות השייט ממשיכות להפחית את הפליטות שלהם בים ובנמלים״

כך אמרה קלי קרייגהד, נשיאת ומנכ"לית איגוד הקרוזים הבינלאומי, CLIA - Cruise Lines International association, שפרסם את את דו"ח הסביבתיות של תעשיית השייט העולמי לשנת 2024

 צילום: shutterstock צילום: shutterstock

איגוד הקרוזים הבינלאומי, CLIA - Cruise Lines International association, פרסם את דו"ח הסביבתיות של תעשיית השייט העולמי.

הדו"ח מעיד על התקדמות מתמשכת לעבר סדר יום סביבתי וקיימות, כולל השקעות בספינות וטכנולוגיות לקליטת דלקים חלופיים.

"חברות השייט ממשיכות להפחית את הפליטות שלהם בים ובנמלי העגינה כחלק מהרצון להשיג אפס פליטות נטו עד 2050", אמרה קלי קרייגהד, נשיאת ומנכ"לית CLIA.

עוד לדבריה, "דו"ח הטכנולוגיות הסביבתיות של השנה מדגים את ההתקדמות של חברות השייט, כאשר התעשייה משקיעה בטכנולוגיות מנועים עם יכולות המרה שיאפשרו לאניות להשתמש במקורות אנרגיה מתחדשים יותר".

דגשים מהדו"ח לשנת 2024:

צי אניות: הצי של כלל התעשייה החברה ב-CLIA כולל 303 אניות עם קיבולת כוללת של 635,000 מקומות עגינה. 35% מהאניות הן קטנות (פחות מ-1,000 מיטות), 38% הן אניות בגודל בינוני ו-26% הן אניות גדולות (מעל 3,000 מיטות). 

גמישות דלק: חברות השייט החברות באיגוד CLIA משקיעות באניות ובמנועים חדשים המאפשרים גמישות בצריכת דלק. זה כולל את היכולת לעשות שימוש ביו-דיזל מתחדש, השקעות ביכולת להשתמש במתנול ירוק כאשר זמין, וגז טבעי נוזלי (LNG). "אניות שתוכננו עם מנועים ומערכות אספקת דלק המסוגלות לפעול על LNG, יוכלו בעתיד לעבור לאפס דלקים כגון LNG ביו או סינתטי, ללא שינויי מנוע", נאמר בדו"ח. עוד צוין כי 19 אניות (המייצגות 7% מהצי ו-13% מהקיבולת העולמית של הצי) עושות שימוש ב-LNG להנעה ראשונית.

טכנולוגיות להפחתת פליטת חלקיקים: ל-71 ספינות, המייצגות 25% מהצי ויותר מ-20% מהקיבולת העולמית, יש מערכות SCR - טכנולוגיית להפחתת פליטת חלקיקים ותחמוצת חנקן, עלייה של 34% מ-2023. 

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: