אא

מתקפת מנע בלבנון: "כמו כל עם ישראל התעוררנו לחדשות. בוחנים את המצב בדריכות מרבית"

ישראל התעוררה הבוקר (א') לידיעה שצה"ל פתח במכת מנע בלבנון, לשיגור מטחים כבדים וכטב"מים של חיזבאללה לצפון הארץ, לסגירת המרחב האווירי מעל נתב"ג מוקדם יותר הבוקר ולהנחיות פיקוד העורף להישאר קרובים למרחבים מוגנים. בחברות המשווקות קרוזים בוחנים את המצב בדריכות

טרמינל 3, נתב"ג. צילום: ספיר פרץ טרמינל 3, נתב"ג. צילום: ספיר פרץ

הבוקר (א') מדינת ישראל התעוררה למתקפת מנע של צה"ל בדרום לבנון ולתגובה של חיזבאללה בירי מטחים כבדים וכטב"מים לצפון הארץ. בעקבות כך, המרחב האווירי מעל נתב"ג נסגר מוקדם יותר הבוקר וטיסות רבות הושהו עד להודעה חדשה או הוסתו לנמל התעופה רמון. 

חברות התעופה הישראליות ארקיע ו-אל על אף עדכנו על השינויים שנאלצו לבצע בלוח הטיסות שלהן הבוקר. בעקבות הודעת רשות שדות התעופה שיצאה קצת לפני השעה 07:00, "בהתאם להערכת מצב, נתב"ג צפוי לחזור לפעילות בשעה 7:00, כולל המראות ונחיתות. מטוסים שהופנו לשדות אלטרנטיביים, ובכללם רמון, ימריאו לנתב"ג", חברות התעופה הישראליות פועלות לייצוב לוח הטיסות שלהן. נתב"ג נפתח לפעילות

נוכח כל ההתרחשויות כאמור, יש להניח שישראלים שאמורים להמריא היום לקרוזים ובכלל לנופש של סוף החופש הגדול, ישקלו לבטל או לדחות למועד שפוי. עדיין מוקדם לדעת מה יוליד יום, וזה מה שאומר הבוקר לפספורטקרוז איל אטיאס, מנכ"ל Msc Cruises ישראל: "כמו כל עם ישראל התעוררנו לחדשות. אנו בוחנים את המצב בדריכות מירבית והמוקד שלנו ערוך הבוקר למענה לכלל לקוחותינו בכל נושא שידרש. מייחלים לרגיעה מהירה".

רויטל בן נתן, מנכ"לית חברת אופקים, המשווקת בין היתר גם קרוזים, מוסיפה ואומרת הבוקר לפספורטקרוז: "באופן טבעי, במצב של אי ודאות, מהלילה עולות שאלות רבות ובמרכזן מה קורה עם הטיסות. אנו באופקים עוקבים אחר המצב, בקשר עם כל הגורמים הרלוונטיים ובהתאם למצב, סוכננינו ערוכים לסייע ולעדכן את לקוחותינו 24 שעות ביממה".

רונית אפרגן אלמליח, מנהלת מח׳ שייט בחברת מד קרוזס מעדכנת: "יוצאים דרכנו מעל 200 איש בימים הקרובים להפלגות שסביר שאם ייסגר המתחם האווירי ייאלצו לבטל את השייט. אני מניחה שניפגע באופן מיידי גם בהזמנות שעדיין ישנן לתקופת החגים: ראש השנה וסוכות, שכן אנשים לא יודעים אם וכמה זמן תימשך המערכה הנוכחית.
מרבית ההזמנות בימים אלו הן ל-2025 לגביהן אני לא צופה פגיעה קשה, אולי האטה מסוימת".

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםMSC CRUISES ישראל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: