אא

לצלול אל הטיטאניק: ביקור במוזיאון העוצמתי של האנייה המפורסמת בעולם

מי לא מכיר את סיפורה הטרגי של הטיטאניק ששקעה למצולות ואיתה 1,512 בני אדם מצאו את מותם. מסתבר שמוזיאון ה"טיטאניק בלפסט" משאיר אבק לאגדות תיירות כמו מגדל אייפל. ד"ר גוגל מספר שה"הטיטאניק בלפסט" נבחר בעבר לאטרקציה הפופולארית ביותר באירופה, עם מיליוני מבקרים בשנה. היינו שם

מוזיאון הטיטאניק בבלפסט, אירלנד. צילום: ספיר פרץ מוזיאון הטיטאניק בבלפסט, אירלנד. צילום: ספיר פרץ

עם כל הכבוד לפאבים ולבירה, הטיטאניק היא לגמרי הסיפור, בה' הידיעה, של העיר בלפסט, אירלנד.

מסתבר שמוזיאון ה"טיטאניק בלפסט", השוכן ברובע שלם הקרוי על שמה של הספינה המפורסמת בעולם, משאיר אבק לאגדות תיירות כמו למשל, מגדל אייפל. ד"ר גוגל מספר שה"הטיטאניק בלפסט" נבחר בעבר לאטרקציה הפופולארית ביותר באירופה, עם מיליוני מבקרים בשנה. אין ספק שהסרט ההוליוודי "טיטאניק", בכיכובם של לאונרדו דיקפריו וקייט וינסלט ובבימויו של ג'יימס קמרון הענק, תרם אף הוא למדד הפופולאריות.

כך או כך, סיפורה של הטיטאניק וסופה הטרגי אי שם במצולות האוקיינוס האטלנטי, מונגשים בצורה מעוררת התפעלות במוזיאון, שנפתח בשנת 2012 לציון 100 שנה להתנגשותה בקרחון וטביעתה. וזה אומר מיצגים אינטראקטיביים מרהיבים, הולוגרמות של דמויות מהטיטאניק, אפילו של מלצר במחלקה הראשונה. המוזיאון מציע גם נסיעה חוויתית במעין רכבל המספק הצצה לתנאי העבודה של אלה שבנו את הספינה. בקיצור, הכל מסופר כאן. החל משלבי התכנון הראשונים, דרך תהליך בנייתה ויציאתה אל הים הגדול ב-1912 ועד עדויות מושמעות של ניצולים. שמות הנספים - 1,512 בני אדם, לצד הניצולים - 713 בני אדם, חקוק על קיר זיכרון מרשים, שהוא אולי הלוקיישן הכי עוצמתי במוזיאון.

צילום: shutterstockצילום: shutterstock

מבנה המוזיאון, המרשים בפני עצמו ברמה עולמית, נמצא בדיוק בנקודה בה הטיטאניק העצומה, נבנתה במספנת הרלנד אנד וולף. אורכה של המפלצת (במונחים של המאה הקודמת) – 269 מטרים, כמעט פי 4 מאורכו של בואינג 747. רוחבה – 28 מטר וגובהה מקו המים ועד לסיפון הראשי – 18 מטר, ועד קצה הארובות – 53 מטר. בקיצור, פלא הנדסי, מפואר לא פחות מהבפנוכו שלה.

אפשר להעביר יום שלם במוזיאון המרשים ובמה שמסביבו ברובע הטיטאניק (אניית מלחמה ממלחמת העולם השנייה, אולפני טיטאניק (סצנות רבות של משחקי הכס צולמו באירלנד) ועוד. רק לפני כן, אל תשכחו להיכנס לחנות המזכרות. יש שם פריטים מדליקים עם השם טיטאניק.

כניסה: 25 פאונד למבוגר, 11 פאונד לילד ו-62 פאונד לכרטיס משפחתי (זוג הורים ו-2 ילדים). 

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אירלנד

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: