אא

מנו ספנות תחלץ ישראלים במסגרת "השאטלים הימיים" שהציעה שרת התחבורה?

וגם, במידה והזמנתם קרוז בחברת השייט הישראלית אך המצב הביטחוני מעיק ואתם שוקלים לבטל, זו מדיניות הביטולים של מנו ספנות במלחמה ובשלום

האנייה Crown Iris. צילום: מ.ל.ת האנייה Crown Iris. צילום: מ.ל.ת

בחברת הספנות הישראלית, מנו ספנות, מדווחים לפי שעה על עסקים כרגיל וללא ביטולים עקב המצב הביטחוני המתוח. "גם אין שינוי בהפלגות", נמסר מהחברה לפספורטקרוז. 

יחד עם זאת, במידה והזמנתם קרוז במנו ספנות ואתם כן שוקלים לבטל בגלל המצב המתוח, מיד נפרט את מדיניות הביטולים של החברה בימי שגרה. אך עוד קודם לכן, נבהיר כי בחברה אומרים שאם וכאשר תפרוץ מלחמה בגינה החברה היא זו שתיאלץ לבטל את הקרוז, כספכם יוחזר במלואו. "במקרה של ביטול ההפלגה כתוצאה מאירוע שהוא חיצוני לפעילות החברה כמו מלחמה, מגיפה וכיו"ב, הסכומים ששולמו עבור ההפלגה המבוטלת, יעמדו לרשות הלקוח עבור הפלגה בעתיד או יתאפשר ביטול", אומרים במנו ספנות. 

אם הקרוז לא מבוטל על ידי החברה עקב מלחמה כאמור ואתם אלה שמבקשים לבטלו, להלן מדיניות הביטולים של מנו ספנות בשגרה: 

על פי חוק הגנת הצרכן (תשמ"א - 1981) ותקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה, תשע"א - 2010): בכל מקרה של ביטול יחויב הלקוח בדמי ביטול לפי תאריך הביטול ומועד הרכישה. תאריך הביטול יחושב לפי המועד בו נתקבל הביטול בכתב (בפקס, דואר או אימייל במשרדי מנו ספנות).

אם הביטול התבצע תוך 14 ימים קלנדריים (בעסקת מכר מרחוק לאדם בעל מוגבלויות, אזרח ותיק או עולה חדש - תוך 4 חודשים) מיום ביצוע העסקה או מיום 
שליחת מסמך הגילוי ע''י מנו ספנות (לפי המאוחר מביניהם), ובלבד שנותרו לפחות 7 ימים שאינם ימי מנוחה טרם מועד ההפלגה - דמי הביטול הינם 100 שקל או 5% לנוסע, לפי הנמוך מביניהם. "בכל מקרה של ביטול, יוחזר הסכום ששולם עבור ההזמנה, בניכוי דמי הביטול בתוך 14 ימי עסקים מיום קבלת ההודעה על הביטול", מבהירים במנו ספנות.

בכל מקרה אחר:
* ביטול מעל 30 ימי עסקים לפני מועד ההפלגה - 25% ממחיר החבילה.
* ביטול בין 19-30 ימי עסקים לפני מועד ההפלגה - 35% ממחיר החבילה.
* ביטול בין 8-18 ימי עסקים לפני מועד ההפלגה - 50% ממחיר החבילה.
* ביטול במהלך 7 ימי עסקים לפני מועד ההפלגה - 100% דמי ביטול.
* במקרה של שינוי מועד ההפלגה ע''י הנוסע ו/או החלפת נוסע בנוסע אחר, יחולו דמי הביטול.
* מנו ספנות ממליצה לנוסעים לרכוש ביטוח לנוסעים לחו”ל ולוודא במועד הרכישה כי הביטוח מכסה את ביטול הנסיעה, נזקים למטען ונזקי גוף.
* ההחזר הכספי יחושב לפי שער האירו כפי שהיה ביום ביצוע העסקה.

עוד מציינים במנו ספנות כי לחברה או לבעלי האנייה, הזכות הבלעדית לבטל הפלגה או הפלגות או לשנות את מסלולם או את משך השהות בנמלים משיקולים תפעוליים, טכניים ואחרים. "הודעה מתאימה תימסר לנוסעים עם היוודע דבר הביטול/שינוי. במקרה של ביטול ההפלגה יוחזרו ללקוח כל הסכומים ששולמו על ידו למנו ספנות ללא תשלום נוסף מעבר לתשלום שבוצע על ידי הנוסע/לקוח".

חילוץ ישראלים שתקועים בחו"ל דרך הים: "כשיפנו נעלה הצעות"

על פי הערכות אלפי ישראלים תקועים בחו"ל ומתקשים להשיג טיסות חזרה לארץ.

אתמול (א') פורסם כי שרת התחבורה, מירי רגב, הנחתה להפעיל מערך שאטלים ימיים מקפריסין בשיתוף משרד החוץ להחזרת ישראלים שתקועים בחו"ל. "כאשר יפנו אלינו בנושא נעלה הצעות לפתרונות", כך הגיבו במנו ספנות על יוזמת השרה.

נזכיר כי מנו ספנות מחזיקה באנייה אחת בלבד - קראון איריס, שעל פי מנו ספנות, לא זמינה בזמן הקרוב בשל התפוסות הגבוהות כאמור. עוד נציין כי בדומה לחברות תעופה זרות המבטלות את הגעתן לישראל בשל המצב הביטחוני הנפיץ, לא ברור איזה חברות שייט זרות יסכימו לשוט לישראל.  

השרה בתדרוך עיתונאים אתמול עקב המצב בהשתתפות ראשי התעופה הישראלית. צילום: סיון פרג'השרה בתדרוך עיתונאים אתמול עקב המצב בהשתתפות ראשי התעופה הישראלית. צילום: סיון פרג'

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מנו ספנותמירי רגב שרת התחבורה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: