שוקלים לבטל קרוז בגלל המלחמה? מדיניות הביטולים של חברות השייט כרגע
צפויים לצאת לחופשת קרוז ורוצים לבטל בגלל המצב הביטחוני? חברות השייט אליהן פנינו לא שינו את מדיניות הביטולים הרגילה שלהם, אך חלקן מבטיחות להתחשב במצב. איך?
מצב הרוח האישי תואם את מצב הרוח הלאומי ואיבדתם כל חשק לארוז מזוודה ולצאת לחופשה בלב ים? אם אתם משתייכים לקבוצה זו של אנשים שמעדיפים להישאר כאן ולא לטוס לחו"ל, בדקנו האם חברות שייט שינו את מדיניות הביטולים שלהן עקב המצב המתוח בישראל.
חברות השייט אליהן פנינו לא שינו את מדיניות הביטולים הרגילה שלהם, אך חלקן מבטיחות להתחשב במצב. איך?
COSTA
מדיניות ביטולים כרגע: חברת קוסטה באמצעות חברת מד קרוזס, נציגת המכירות הרשמית והבלעדית שלה בישראל השיבה לפניית פספורטקרוז כי "בשל המצב המתוח השורר בארץ, מד קרוזס הגיעה עם החברה להסכמה כי במקרה של ביטולי טיסות ו/או סגירת השמיים בעקבות המלחמה, קוסטה קרוזס אישרה שגובה דמי הביטול שיחול בעת הביטול (לפי הפירוט מטה) ישמר לשייט עתידי עם כל אחת מהפלגות החברה. תוקף הקרדיט יהיה לשנה ממועד השייט המקורי. ביטול השייט באחת ממדרגות האלו בשל הלחימה תזכה בהחזר בצורה של קרדיט לשייט עתידי ואת הפרש הסכום במידה וישנו, יוחזר בהחזר כספי.
מדיניות ביטולים של החברה בימי שגרה: מרגע אישור ההזמנה ועד 45 יום לפני – 100 אירו לאדם ראשון + 100 אירו לאדם שני + 50 אירו לכל נוסע נוסף; בין 44-30 יום לפני השייט – 25% מהמחיר הכולל; בין 14-5 יום לפני השייט – 75% מהמחיר הכולל; מ-4 ימים לפני השייט ועד אי הגעה להפלגה – 100% מהמחיר הכולל.
רויאל קריביאן
מדיניות ביטולים כרגע: ללא שינוי. "במידה והשמיים ייסגרו הרמטית, אין יוצא ואין בא, החברה תאפשר דחייה של ההפלגה עם שובר עתידי ל-12 חודשים אך זה לא רשמי", אומר לפספורטקרוז אודי שנבל, מנכ"ל חברת סנורמה, הנציגה הבלעדית של רויאל קריביאן בישראל.
מדיניות ביטולים של החברה בימי שגרה: במידה ורכשתם קרוז במסלול מכירה המוגדר Standart, שמחירו נחשב לגבוה יותר מהמחיר של ה-NRD, אז תוכלו לבטל את הקרוז שהזמנתם ללא עלות ולקבל החזר כספי מלא בתנאי והודעתם עד 70 יום לפני מועד היציאה להפלגה, כאשר תנאי הביטול נכנסים לתוקף ביום ה-60 לפני ההפלגה. אם תודיעו על ביטול 59-31 יום לפני מועד היציאה להפלגה - תחויבו ב-50% מעלות ההפלגה, 30-15 יום לפני - 75% מעלות ההפלגה ו-14-0 יום – 100% מעלות ההפלגה. יש לציין עוד שבכדי לאשר הזמנה של קרוז מראש יש לשלם 105-170 דולר לאדם דמי מקדמה שלא חוזרים (NRD – Nun Refudable).
NCL
מדיניות ביטולים כרגע: ללא שינוי.
מדיניות ביטולים של החברה בימי שגרה: החברה דוגלת ברכישת שייט עם פיקדון חוזר - מה זה אומר? שילמתם מקדמה של 100 דולר לאדם כפיקדון. במרבית המקרים החברה מאמינה שעד 90 יום לפני השייט כבר תהיו סגורים על החופשה. במידה ולא, ניתן לבטל את ההזמנה ללא עלות עד 90 יום לפני השייט ולקבל החזר מלא של הפיקדון. אם תודיעו על ביטול 89-75 ימים לפני השייט - לא תקבלו בחזרה את דמי הפיקדון. ביטול 74-50 ימים לפני - 25% מעלות ההפלגה, 49-29 ימים - 50% מעלות ההפלגה, 28-15 ימים - 75% מעלות ההפלגה ו-14 ימים או פחות מכך - 100% מעלות חבילת ההפלגה. יש לשים לב כי ברכישות קרוז במסגרות שונות או הטבות למיניהן יחולו תנאים מיוחדים. במסגרת מבצעים אלו, לא יהיה ניתן לקבל החזר כספי על פיקדונות, החל ממועד ביצוע ההזמנה. ככלל, צריך לשים לב לכל פרמטר ברכישה. חשוב לשים לב גם כי בהזמנות במסגרת "קנו אחד קבלו את השני בחצי מחיר" או "קנו אחד קבלו את השני בחינם" לא ניתן לקבל החזר כספי על פיקדונות החל ממועד ביצוע ההזמנה.
MSC
מדיניות ביטולים כרגע: "חברת MSC Cruises מיישמת את תנאי ההזמנה המחייבים שלה. יחד עם זאת, לאור ההתפתחויות הביטחוניות, הנהלת החברה בישראל מטפלת בכל פנייה לגופה ועושה מאמץ לסייע ככל הניתן".
מדיניות ביטולים של החברה בשגרה: חברת השייט מאפשרת לבטל הפלגה שאורכת פחות מ-15 לילות עד 60 יום או יותר לפני ההפלגה בתשלום דמי ביטול בגובה של 50 דולר. אם מודיעים על ביטול 30-59 יום לפני מועד ההפלגה - 25% מעלות חבילת ההפלגה, 22-29 יום - 40% מעלות חבילת ההפלגה, 15-21 יום - 60% מהעלות, 6-14 יום - 80% מהעלות ו-0-5 יום - 100% מעלות חבילת ההפלגה. ואגב, אי הופעה להפלגה שקולה ל–100% דמי ביטול. ניתן לדחות את השייט עד 30 יום לפני ההפלגה לכ-3 חודשים קדימה. הדחייה יכולה להתבצע מספר בלתי מוגבל של פעמים ללא עלות או בעלות של 50 דולר לנוסע בהתאם לסוג החדר/החוויה המוזמנת. הזמנות במבצע כגון רגע אחרון, פרומו יאכט קלאב והפלגות ארוכות - דמי הביטול שונים.
חברת אופקים
רויטל בן נתן, מנכ"לית חברת אופקים, המשווקת קרוזים של חברות שייט שונות, מסרה לפספורטקרוז: "אין הנחיות מיוחדות. כל הקרוזים כעת הם לפי תנאי הביטול הרגילים בעת ההזמנה".