אא

חלום המזרח התיכון החדש: הכירו את חברת השייט של סעודיה

האם בעתיד נוכל לא רק לטוס מעל שמי סעודיה אלא גם להפליג עם חברת הקרוזים שלה, Cruise Saudi? אם ומתי זה יקרה, אין לדעת. בינתיים, קבלו הצצה לחברת השייט הסעודית שהושקה ב-2021

"בית הספינה" בעיר ג'דה, סעודיה. צילום: shutterstock "בית הספינה" בעיר ג'דה, סעודיה. צילום: shutterstock

לפני כשנתיים, בחודש יולי 2022, סעודיה התירה לחברות תעופה ישראליות לטוס בשמי המדינה. הייתה זו החלטה היסטורית דרמטית וחשובה שקיצרה מאוד נתיבי טיסה של החברות הישראליות. ועד שהחלטה היסטורית שכזו תיושם גם בקרקע, או במקרה בו אנו עסקינן כאן - גם בים, קבלו הצצה לחברת הקרוזים של ערב הסעודית - Cruise Saudi.

חברת השייט הסעודית נמצאת בבעלות מלאה של קרן השקעות ציבורית שבסיסה בעיר הנמל ג'דה. בראש החברה, המוכרת באיגוד השייט הבינלאומי CLIA, עומד המנכ"ל, Lars Clasen. 

החברה אחראית לפיתוח ותפעול נמלי שייט וטרמינלים כשערי שייט ליעדים מרכזיים בסעודיה. "Cruise Saudi עובדת יד ביד עם הרשויות הרגולטוריות במדינה במטרה למקם את סעודיה כיעד שייט עולמי מוביל", מציינים באתר החברה.

מאז הושקה בשנת 2021, Cruise Saudi השלימה 3 עונות הפלגה עם למעלה מ-300 אלף נוסעים ב-7 מסלולים בינלאומיים שונים. השאיפה בעתיד, כך מציינים בחברה, היא להפעיל יותר קווי שייט ולמשוך 1.3 מיליון נוסעים לחוות את סעודיה דרך הים עד שנת 2035.

מסגד אל רחמה, ג'דה סעודיה. צילום: 123rfמסגד אל רחמה, ג'דה סעודיה. צילום: 123rf

עוד נאמר כי Cruise Saudi מקדמת בברכה הפלגות של חברות קרוזים שונות מרחבי העולם בכדי לכלול את סעודיה כנמל עגינה במסלוליהן "ולהוסיף יעדים חדשים ומלהיבים ברחבי סעודיה המתהדרים במורשת תרבותית עשירה, בהיסטוריה ובפלאי טבע".

סעודיה היא ביתם של שישה אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, שלעתים רחוקות או מעולם לא נראו על ידי תיירים בינלאומיים, ואף אחד מהם לא הוצג במסלולי שייט. כעת, שלושה מהם נגישים דרך הים ונכללים ביעדים אליהם החברה מגיעה:
אל-אחסה - נווה מדבר עם כ-2.5 מיליון עצי תמר במזרח הממלכה, במרחק של כ-60 ק"מ מהמפרץ הפרסי. במקום יש גם שרידים ארכיאולוגיים בני אלפי שנים, אגם מרשים, מערות ומעיינות מתוקים.
הגרה - עיר חצובה בסלע במדבריות סעודיה הנחשבת לאתר ארכיאולוגי בעל חשיבות.
ג'דה - עיר נמל והשנייה בגודלה בערב הסעודית בה מתגוררים 4.8 מיליון בני אדם. העיר מהווה שער כניסה עיקרי למכה הקדושה ביותר לאיסלאם ויש בה רובע היסטורי לצד כל מנעמי המודרניזציה. 

מכה, סעודיה. צילום: 123rfמכה, סעודיה. צילום: 123rf

ולא רק אתרי מורשת היסטוריים, בחברה מציעים גם סיורי חוף "הנותנים מענה לפעילויות ותחומי עניין שונים עבור המבקרים, מתרבות ועד קולינריה, בידור, הרפתקאות וטבע. הכל, בכדי להבטיח לתיירים את החוויה הסעודית השלמה והאותנטית".

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סעודיהקרוזיםערב הסעודית

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: