אא

מנהל תחום הקרוזים בנמל חיפה: "25 דקות מרגע ההגעה לנמל ועד העלייה לאנייה"

כך מבטיח זוהר רום לבאים בשערי הטרמינל הזמני ששודרג והושק באחרונה.  לדבריו, הטרמינל הקבוע שיפתח, כך מקווים כולם, בשנת 2027 צפוי להוריד בכחצי את זמן הצ'ק אין. ראיון נוטף אופטימיות ועם מסר חשוב: נמל חיפה זה לא נתב"ג, לא להגיע 3 שעות לפני הצ'ק אין

נמל חיפה. צילום: shutterstock נמל חיפה. צילום: shutterstock

האמירה הידועה גורסת שאין יותר קבוע מהזמני. בנמל חיפה מקווים שלא כך יקרה אצלם בכל הנוגע לטרמינל הזמני שהושק באחרונה בפורמט משודרג, ואמור לשמש כטרמינל זמני עד לפתיחתו של הטרמינל הקבוע בשנת 2027 (במידה והמצב הביטחוני יאפשר זאת).

בין השיפורים שהוכנסו בטרמינל הזמני, קיצור מרחקי ההליכה הגדולים בין התחנות השונות בטרמינל. כך למשל, בכניסה לנמל הוקם מתחם תיוג ואיסוף מזוודות חדש וממוזג הכפול בגודלו מהמתחם הקודם החוסך הליכה ארוכה. חנות הדיוטי פרי עברה אף היא שדרוג משמעותי והועברה למיקומה החדש בצמוד למתחם ביקורת הגבולות – מיקום המקצר את זמני ההליכה שנוסעים נאלצו לגמוע עד כה. גם מתחם המכס הועבר למיקום חדש, בסמיכות למיקום איסוף המזוודות ואף הוא מונע הליכה מיותרת.

טרמינל הנוסעים בנמל חיפה  צילום: דוברות  נמל חיפה   טרמינל הנוסעים בנמל חיפה צילום: דוברות נמל חיפה

"25 דקות לוקח לנוסע מרגע ההגעה לנמל ועד העלייה לאנייה, זאת לעומת כ-45 דקות קודם לכן", כך אומר זוהר רום, מנהל תחום הקרוזים בנמל חיפה בראיון לפספורט-קרוז. על אף קיצור הזמנים, רום טוען שזה עדיין לא הסטנדרט המקובל אליו מכוונים בטרמינל החדש. "25 דקות ברמה של ים תיכון זה פירסט קלאס, אבל ברמה של פלורידה זה עדיין לא זה. אנחנו מכוונים ל-10 דקות מקסימום Car to Bar בטרמינל החדש, לא כולל עצירה בדיוטי פרי".

זוהר רום, מנהל תחום הקרוזים בנמל חיפה. צילום: דוברות נמל חיפהזוהר רום, מנהל תחום הקרוזים בנמל חיפה. צילום: דוברות נמל חיפה

בכמה באמת קיצרתם את מרחקי ההליכה הגדולים במסגרת שדרוג הטרמינל?

רום: "שינינו את המיקומים של התחנות השונות וקיצרנו במצטבר מאות מטרים של הליכה מיותרת. כך למשל, קיצרנו למרחק אפס את ההליכה לתחנת המכס לחוזרים מהקרוז. קודם לכן נאלצו ללכת עם מזוודות מרחק של 250 מטר. זה לא נעים להיסחב עם מזוודות וילדים כשכולם רוצים כבר לחזור הביתה. המרחקים היו עקב אכילס רציני שלנו וטיפלנו בזה. ברור שלא מדובר ב-State of the art שיהיה לנו בטרמינל החדש, אבל זה בסדר עד אז".

כמה נוסעים הטרמינל הנוכחי בנוי לקלוט וכמה יקלוט החדש?

"הטרמינל הזמני מוגבל לעד 2,500 נוסעים. בטרמינל החדש אנחנו מכוונים ל-4,000 נוסעים פר אנייה ולכמיליון נוסעים בשנה הראשונה. חשוב להבין שהטרמינל החדש הוא גיים צ'יינג'ר רציני. ברור שהקהל הישראלי, למרות שהוא חולה על קרוזים, הוא עדיין לא מספק את כל הכמות הזו, אבל המטרה היא שאחרי המלחמה יבואו תיירים לארץ במספרים גבוהים. אנחנו מכוונים לקהל הבינלאומי ולא רק לקהל הישראלי".

אתה נשמע מאוד אופטימי בתקופה מאוד לא אופטימית

"אם לא הייתי אופטימי לא הייתי נמצא בענף הזה. צריך להריע לבעלי הנמל, שנרכש לפני כשנה בהפרטה על ידי חברת אדני גדות. להשקיע בתקופה כזאת של מלחמה מאות מיליוני שקלים בהקמת טרמינל חדש, זה לא דבר טריוויאלי בכלל. הזיכיון להפעלת הטרמינל החדש הוא עד שנת 2054 ויכול להיות ש-2027 תהפוך ל-2028 שתהפוך ל-2029. אבל אנחנו בטוחים שהביקושים ימשיכו לעלות ואם זה לא יהיה על ב-2027 בגלל מצב ביטחוני זה יקרה לאחר מכן. אנחנו מסתכלים 30 שנה קדימה. ישראל יכולה להיות יעד קרוזים מטורף לא רק לישראלים אלא גם לתיירים".

איזו תחנה בטרמינל זוללת את הכי הרבה זמן מבחינת הנוסע?

"ההמתנה להתחלת תהליך הצ'ק אין. הישראלים רגילים לנתב"ג שאליו צריך להגיע 3 שעות לפני הטיסה. בקרוזים העולם עובד אחרת. כאן צריך להגיע מתי שחברת השיט מודיעה להגיע. אם אומרים לאנשים להגיע בשעה 11 והם מגיעים ב-8 אז זאת בעיה. חשוב להבין שזה לא שדה תעופה".

טרמינל הנוסעים בנמל חפה. צילום: דוברות נמל חיפה        טרמינל הנוסעים בנמל חפה. צילום: דוברות נמל חיפה

ומה באשר לביקורת גבולות לגביה נמתחה בעבר ביקורת על עומסים וסחבת

"נכון להיום יש לנו בטרמינל 12 מכונות ביומטריות ומספר עמדות נוספות לבידוק ידני. באוגוסט השנה נקבל 6 מכונות נוספות לבידוק ביומטרי. עם 18 מכונות כאלה, אנייה של 4,000 נוסעים יכולה לעבור את ביקורות הגבולות תוך שעה ועד אז, עיריית חיפה צריכה לקחת את תחום תיירות השיט ולמנף אותה גם לטובת העיר".

חברות השיט הגדולות ביטלו זו אחר זו את ההפלגות שלהן לארץ עקב המצב הביטחוני. מה זה עושה לך לראות טרמינל ריק, למעט הנוסעים של מנו ספנות הישראלית שהחלה להוציא קרוזים של עונת הקיץ?

"אין ספק שזה לא המצב שייחלנו לו. אבל שוב, חייבים להיות אופטימיים".

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםנמל חיפה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: