אא

כאן מנקים: כך חברות השיט שומרות על הבריאות שלכם

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן האמריקאי חילק באחרונה לחברות השיט ציונים גבוהים על רמת התברואה. כיצד מצחצחים ושומרים על רמת ניקיון גבוהה באוניות הענק? כך זה עובד

מנקים גם מבחוץ. צילום: shutterstock מנקים גם מבחוץ. צילום: shutterstock

10-20 קומות, אלפי חדרי אירוח, מגוון בריכות ומסעדות, מתחמי ספא וכושר, מגרשי ספורט, מועדוני ילדים, תיאטרון הופעות, קזינו, דיוטי פרי ובקיצור, עיר שלמה צפה על המים. וכיצד חברות השיט שומרות על רמת ניקיון ללא רבב של כל האופרציה המטורפת הזו ועל בריאות הנוסעים ואנשי הצוות? אם לשפוט את תמונת המצב על פי דו"ח שפרסם באחרונה המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, CDC – u.s centers for disease control and prevention, הרי שהן מצליחות לעמוד במשימה, ובגדול. המרכז - שבודק את רמת התברואה בספינות הקרוז, החל מהניקיון בחדרים, במערכות המים, במטבחים, בבריכות השחייה ועד ניהול הפסולת - חילק באחרונה ציונים גבוהים לחברות השיט הגדולות (שנבדקו בנמלי ארה"ב) בממוצע של 90 ומעלה.

כיצד הן עושות זאת הלכה למעשה? על פי נתוני איגוד הקרוזים הבינלאומי, CLIA - Cruise Lines International association חברות השיט פועלות באופן הבא:

תברואה היא שם המשחק

אנשי צוות מנקים ומחטאים באופן קבוע את מתקני הספינה, כולל: החדרים שאותם מנקים לפחות פעם ביום; מסעדות ואזורי אוכל מנוקים באופן קבוע; אזורים ציבוריים כמו בריכות ומעליות מנוקים לאורך כל היום; ובסוף כל הפלגה, אנשי הצוות מנקים את הספינה מלמעלה למטה באמצעות חומרי ניקוי ונהלי תברואה.

עבודות ניקיון בסיפון. צילום: shutterstockעבודות ניקיון בסיפון. צילום: shutterstock

בריאות מעל הכל

נעשות בדיקות בריאות לפני העלייה לספינה במטרה לזהות נוסעים או אנשי צוות חולים עוד לפני העלייה לספינה. פרוטוקול בדיקת הבריאות הנפוץ ביותר הוא שאלון בריאות. נוסעים מציינים אם הם או שותפיהם להפלגה סבלו לאחרונה מתסמיני מחלה כלשהם. נוסעים ואנשי צוות שעלולים להיות חולים, נבדקים על ידי צוות רפואי לפני שהם מתקשרים עם אורחים אחרים.

מתקנים רפואיים

חברות השיט החברות באיגוד CLIA שיתפו פעולה עם ACEP - הקולג' האמריקאי לרופאי חירום כדי לפתח וליישם הנחיות לגבי מתקנים רפואיים בספינות השיט. על פי הנחיות אלו, שהן חובה עבור חברי CLIA, על סיפונן של ספינות התענוגות חייב להיות בעל מקצוע רפואי מוסמך אחד לפחות זמין 24/7 לביקורים רפואיים בנמלי העגינה או ל"ביקורי בית" בתא האורח. כמו כן, בספינות חייב להיות חדר בדיקה, חדר טיפול נמרץ וציוד למעבדות עיבוד וניטור סימנים חיוניים ומתן תרופות. מטופלים הזקוקים למתקן או טיפול רפואי מקיף יותר מופנה בדרך כלל למתקן רפואי מחוץ לאנייה.

פיקוח ובקרה הדוקים

בריאות הנוסעים ואנשי הצוות מוגנת על ידי מערכת אכיפה ופיקוח. רשויות בריאות הציבור ברחבי העולם בודקות ספינות שיט ואוכפות דרישות בריאותיות. ספינות תענוגות הפוקדות את נמלי ארה"ב, למשל, עוברות לפחות שתי בדיקות בריאות ללא הודעה מוקדמת מדי שנה. בנוסף, ספינות תענוגות עוברות שלוש או יותר בדיקות בריאות פנימיות רשמיות מדי שנה.

הכשרת אנשי צוות

צוות העובדים, ולא משנה מה תפקידם באנייה, עוברים הכשרה במתן עזרה ראשונה ובכלל בנהלי בטיחות כגון נהלי חירום, הליכי פינוי, מניעת שריפות ובטיחות אש.

אומרים לא לווירוס קיבה 

norovirus הוא וירוס קיבה ומעי מדבק מאוד. ניתן להידבק בו בין היתר על ידי אכילת מזון מזוהם או במגע ישיר או עקיף עם אדם נגוע. על פי איגוד CLIA, מקרים של וירוס זה או כל נגע אחר במערכת העיכול נדירים בספינות קרוז. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מדווח כי 20 מיליון אנשים בארה"ב לוקים ב-norovirus מדי שנה ושהסיכון לחלות ב-norovirus מדי שנה בארה"ב הוא בערך 1 ל-15. לעומת זאת, לנוסע בקרוז יש סיכון של כ-1 ל-5,500 ללקות ב-norovirus במידה וקיימת התפרצות בספינה.

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: