אא

קרוזים מאורגנים למזרח הרחוק: חופשה יקרה או כזו שמצדיקה את המחיר?

קטגוריית הקרוזים המאורגנים מתחזקת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות למגוון יעדים ברחבי העולם. על פי חברת מסעות המתמחה בקרוזים מאורגנים, המזרח הרחוק הוא אחד האזורים המבוקשים ביותר לקרוז מאורגן. מתי הזמן הטוב ביותר להזמין וכמה זה עולה? | בשיתוף מסעות

Halong Bay, וייטנאם. צילום: shutterstock Halong Bay, וייטנאם. צילום: shutterstock

"קטגוריית הקרוזים המאורגנים מתחזקת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות למגוון יעדים ברחבי העולם ובפרט למזרח הרחוק, ובצדק. המזרח הרחוק הוא יעד קסום המושך אליו קהלים רבים המבקשים להיחשף לתרבויות, שפות, מסורות, היסטוריה מפוארת ולמנהגים שונים", אומר גיא רווה, מנכ"ל חברת מסעות המתמחה בקרוזים מאורגנים.

מתי זה הזמן הטוב ביותר להזמין קרוז מאורגן ביעד האקזוטי? לדברי רווה, קרוזים מאורגנים למזרח מתמלאים לרוב שנה מראש והם מפליגים באניות פאר כמו Celebrity SolsticeNoordam ועוד. "חשוב לתכנן זאת מספיק זמן מראש על מנת ליהנות מכל העושר התרבותי והייחודי שיש ליעד להציע. קרוז מאורגן למזרח הרחוק הוא לרוב קרוז ארוך יותר בשל המרחק הרב ומסתכם בכ-3 שבועות חוויתיים. המדינות בהן מבקרים בקרוזים למזרח הן לרוב: יפן, דרום קוריאה הונג קונג, מקאו, סינגפור, תאילנד, קמבודיה ו-וייטנאם, בהתאם לבחירת הנוסע. בין שלל הטיולים שלנו למזרח, בולט בייחודיותו קרוז פריחת הדובדבן ביפן המשלב חוויה אותנטית וחד-פעמית. בניגוד לאירופה בה הקרוזים יוצאים בתדירות גבוהה יותר, פה נדרשת הערכות מקדימה". 

פריחת הדובדבן על רקע Himeji Castle. צילום: shutterstockפריחת הדובדבן על רקע Himeji Castle. צילום: shutterstock

רווה מוסיף ואומר כי חתך האוכלוסייה לטיולים למזרח הרחוק, המתקיימים בחודשי הסתיו והחורף, הוא ברובו קהל בוגר - בני 60+, שיש לו גם את הזמן וגם את התקציב לכך. זאת בניגוד לקרוזים למשפחות, שיעדיפו יעדים קרובים יותר לאירופה הקלאסית ולאגן הים התיכון. "הם נהנים מיוקרה ומנוחות על הסיפון, מתחבורה צמודה, מקבוצה מגובשת חברתית, מבטיחות ואבטחה שהוא מרכיב המהווה משקל משמעותי בימים אלה, מצוות רפואי על הסיפון וכמובן מהעובדה שיש מדריך ישראלי צמוד לאורך כל הטיול".

מנכ"ל חברת מסעות אומר עוד כי "ההפלגה כשלעצמה היא חוויה שלווה ומרגיעה, המציעה נופים מדהימים של האוקיינוס וקווי החוף, ומספקות פרספקטיבה ייחודית שנסיעות יבשתיות לא יכולות להשתוות אליה. לכך מתווסף הפן החברתי, אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בנסיעה שכזו. זו הזדמנות נהדרת להרחיב את מעגל החברים, להכיר ולחוות יחד עם קבוצה מרחבי הארץ רגעים משותפים ובלתי נשכחים. חברויות אכן נרקמות, אנחנו רואים לא פעם שרבים מהמשתתפים מתאגדים שוב בהמשך לקבוצות המבקשות לצאת ליעדים נוספים יחד וזה בהחלט מחמם את הלב".

כמה יעלה לכם קרוז מאורגן בהשוואה לקרוז בהרכבה עצמית? בדקנו 

קרוז בפורמט מאורגן כולל בתוכו את כל מרכיבי החופשה. המחיר הוא סופי ואין הפתעות. לדברי רווה, "בשנים האחרונות קיימת מודעות גבוהה והנוסע הישראלי משכיל להבין שעלויות של קרוז מאורגן על בסיס הכל כלול היא המשתלמת והכלכלית ביותר בהסתכלות כללית. מאחר והוא כולל את כל הסעיפים של טיסות ליעד ממנו יוצא הקרוז, העברות, תחבורה, שהות במלון וכמובן סיורי חוף מודרכים עם אוטובוסים צמודים ושני מדריכים מקומי וישראלי. כל אלה עושים את ההבדל בחוויה הכוללת ומורידים ממנו לחץ מיותר לוודא שכל הקצוות סגורים - בקרוז מאורגן דואגים לכל הפרטים הקטנים ומסביב, עד לרמת העברת המטען ישירות לחדר".

אז כמה זה עולה? כך למשל, קרוז מאורגן באנייהCelebrity Solstice  שיוצא בין התאריכים 21 בינואר-8 בפברואר 2025, מחירו החל מ-7,489 דולר לאדם בחדר זוגי. כאמור המחיר כולל הכל (טיסות, העברות, סיורי חוף מודרכים ועוד). 

האנייה Celebrity Solstice. צילום: shutterstockהאנייה Celebrity Solstice. צילום: shutterstock

לעומת זאת, מחיר קרוז דומה בהרכבה עצמית, שבו משלמים על כל רכיב בנפרד, עלול להצטבר לעלויות עצומות. לכמה? קרוז בהרכבה עצמית למזרח הרחוק שפירקנו את מרכיביו השונים, מחירו הסופי מגיע לכ-10,000 דולר, יקר יותר בכ-30% מקרוז מאורגן דומה. קבלו פירוט:  
- עלות טיסה להונג קונג בחברה סדירה וטיסה חזרה מסינגפור: כ-1,000-1,500$ (משתנה בהתאם לתקופה ולחברת התעופה).
- עלות לינה בהונג קונג ובסניגפור 2 לילות במלון 4 כוכבים: כ-100-300 דולר בממוצע ללילה. 
- עלות השייט באופן עצמאי: $3000-$4000 לאדם, תלוי בחברת השייט ובסוג החדר.
- עלות סיורי חוף מודרכים מטעם האנייה: $50-150 ליום. ארוחות כרוכות בתשלום נוסף ואינן כלולות במחיר השייט הבסיסי.
- עלות ארוחות ליום: כ-$50-$100 לאדם (תלוי במקומות האכילה).
- עלות שימוש ברכב שכור, מוניות או תחבורה ציבורית לאורך הטול יכולות להוסיף עלויות נוספות של כמה מאות דולרים.
- עלות כניסות לאטרקציות ולאתרים: $50-$150 ליום (תלוי באטרקציות ובמדריכים שלהם). 

"קרוז מאורגן אינו זול אך הוא מאוד ממצה ומקיף ביסודו ומאפשר טעימה מכובדת למדי מערים בולטות ומאתרים פופולאריים, מוכרים יותר או פחות. העובדה שהטיול מתקיים בשייט, מאפשרת גישה נגישה יותר גם לערי חוף פחות מוכרות ולאיים מרוחקים כמו האייםMiyajima-ו Aoshima  ביפן, או איי בורקאי ופלאוואן בפיליפינים. המזרח הרחוק מציע נמלים ייחודיים המספקים שילוב של יופי טבעי ומשמעות תרבותית, שלעיתים קרובות מתעלמים מהם בתוכניות נסיעה קונבנציונליות", מסכם רווה. 

הכתבה בשיתוף חברת מסעות.

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מסעותקרוזיםאמסלם טורסקרוזים מאורגנים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: