אא

ההגה בידיים שלכם: המדריך המלא לשייט נהרות עצמאי

מה דעתכם על צימר צף על פני הנהר, כזה שמאובזר בכל מה שצריך, החל ממיטות נוחות עם מצעים ומגבות ועד מנגל ומיקרוגל? בדקנו את הטרנד הלוהט בנהרות ותעלות אירופה

חברת Locaboat בשייט בגרמניה. צילום: shutterstock חברת Locaboat בשייט בגרמניה. צילום: shutterstock

נתחיל ממה שחשוב באמת. כדי לצאת לשייט נהרות עצמאי, כלומר להשיט לבד סירה, לא צריך רישיון. עוברים הכשרה והופ, נזרקים למים העמוקים.

שייט בין הנהרות והתעלות הציוריים של אירופה, כך אומרים יודעי דבר, הוא ענף תיירותי שצובר תאוצה. למה? כי הוא מספק לאוהבי הז'אנר תיירות מזווית אחרת. כלומר, מאפשר לראות מקומות שלא בדרך היבשה. חוויה שבה הנוף משתנה בכל רגע מבלי שתצטרכו ללכת יותר מידי או לארוז כל יום ולהמשיך למלון הבא.

"אנחנו עדים לגידול יפה בביקושים לחופשות שייט נהרות עצמאי", אומר לפספורטקרוז אייל כהן, מנהל מחלקת השייט בחברת אופיר טורס, המשווקת חבילות שייט נהרות עצמאי. לדבריו, "ייתכן וזה בגלל התקופה הנוכחית שבה ישראלים מרגישים בטוח יותר לשייט בנהרות אירופה הרחק ממקומות הומי אדם, אך גם בגלל העובדה שישראלים רבים מחפשים לגוון עם חופשה אחרת".

מתי מומלץ לצאת לשייט באירופה?

כהן: החודשים המתאימים ביותר הם אפריל עד אוקטובר.

למי מתאים שייט נהרות עצמאי?

מתאים למשפחות וזוגות וגם לקבוצות חברים שרוצים טיול קצת אחר. זו הזדמנות לטעום כמה יעדים ולחוות את ערי אירופה מהמים. שייט עצמאי מאפשר גם לעגון עם הסירה במקומות המתאימים ולצאת לטיול רגלי בעיר או בטבע.

איך מתחילים לתכנן חופשה כזו?

קודם כל צריך להבין כמה אנשים תהיו. לאחר מכן צריך לבחור את היעד ממנו רוצים להתחיל. יש שיקולים רבים כמו מחירי הטיסות ליעדים ומזג האוויר ביעד . כמו כן, דרוש תכנון מבחינת האטרקציות שרוצים לראות בכל יעד.

אייל כהן, מנהל מחלקת השייט בחברת אופיר טורס. צילום: נטע גפניאייל כהן, מנהל מחלקת השייט בחברת אופיר טורס. צילום: נטע גפני

האם צריך רישיון כדי להשיט סירה באופן עצמאי?

אין צורך ברישיון. מקבלים תדרוך קצר וכעקרון כל אחד יכול להשיט את הסירה ללא קושי. מנגד, בחלק מהאזורים בגרמניה כן נדרש רישיון שייט בתעלות. 

מה גודל הסירות?

יש סירות במגוון גדלים. למשפחה של 5 נפשות מומלצת סירה של עד 15 מ"ר ולזוג מומלצת סירה בגודל של 8-10 מ"ר.

מה באשר לביטוח?

חברת La Boat היא החברה הגדולה היחידה שמאפשרת לישראלים בלבד רכישה של ביטוח של 99 יורו שמקנה שייט גמיש. הכוונה עד 14 יום מראש, ניתן לדחות את השייט בשנה, לשנות מיקומים וכמות משתתפים וסירה. ביטוח נזקים יש לכל החברות ועושים אותו בעת ההגעה לקבלת הסירה. מחיר הביטוח משתנה בהתאם לשווי הסירה וגודלה. בחלק מהחברות עלות הביטוח הוא כ-5% עבור נזקים מעלות הסירה.

מה יש בסירות?

הסירות מאובזרות בכל מה שדרוש בכדי לנהל "בית צף" על המים. למשל, כלי מטבח, מיקרוגל, תנור ואפילו מנגל. בסירות אגב שאין, ניתן לשכור מנגל מחברת השייט תמורת כ-49 יורו. רוב חברות השייט נותנות מגבות ומצעים אך ישנן כאלה  שמשכירות סט מגבות תמורת 12 יורו לאדם, אבל רוב החברות זה כלול כבר במחיר.

מה עושים עם ניקיון?

במשך השהות האחריות על הניקיון חלה על מי שנופש בסירה. בסיום החופשה ניתן לשלם סכום הנע בין 100-300 יורו לניקיון סופי לפני מסירת הסירה.

כמה עולים דלק וביטוח?

דלק יכול להגיע עד סכום של כ-600 יורו ל-7 לילות. ביטוח יכול להגיע עד 5% ביטוח. לחילופין ניתן להפקיד פיקדון של עד כ-2,000 יורו המוחזר בסוף השייט. במידה ואירע נזק, שוויו יקוזז מההפקדה.

יש מה באשר ל WIFI?

אין. צרפת זה המקום היחיד שניתן לשכור WIFI בסירות. מומלץ להגיע עם חבילת גלישה.

מהם היעדים הפופולאריים לשייט נהרות?

הולנד: ידועה בתעלות המים הרבות שלה והיא יעד מושלם לשייט תעלות עצמאי. תוכלו לשוט לאורך תעלות אמסטרדם, לבקר בכפרים הדייגים הציוריים.
צרפת: מציעה מגוון מסלולי שייט תעלות, החל באזור בורגנדי, עמק הלואר ואלזס לורן.
אנגליה: באנגליה תוכלו לשות בנהר התמזה.

מחירים לדוגמה

המחיר הממוצע ל-7 לילות למשפחה בת 5 נפשות נע בין 3,000-4,000 יורו ל-3-4 חדרים (קבינות) לסירה לא ממוזגת. המחיר לא כולל טיסות ולא כולל דלק וביטוח. המחיר לאותו תא משפחתי לסירה ממוזגת עולה ל-5,000-6,000 יורו לכל התקופה.

הירשמו למבזקי פספורטקרוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אופיר טורס

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: